شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترکیه#اردوغان#رئیس‌جمهور

تهدید بی‌سابقه اردوغان علیه اسرائیل/ بهای سنگینی می‌دهند/ نتانیاهو در حال اهتزاز پرچم سفید است

تهدید بی‌سابقه اردوغان علیه اسرائیل/ بهای سنگینی می‌دهند/ نتانیاهو در حال اهتزاز پرچم سفید است

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید: اگر حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از اسرائیل نبود، اکنون در منطقه خود با این وضعیت مواجه نمی‌شدیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در پروازی که از قطر بازمی‌گشت، بار دیگر تاکید کرد که کشورش آماده میزبانی کنفرانس صلح در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین است و به عنوان کشور ضامن عمل کند.

اردوغان گفت: سکوت در برابر جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد بارزترین نمونه بی‌اعتنایی غرب به ارزش‌هایی است که داعیه حمایت از آن را دارد. در واقع ما با مخالفت با نسل کشی در غزه از ارزش های اساسی جامعه غربی نیز دفاع می‌کنیم. در غزه از حقوق اساسی مردم در تمام سنین دفاع می کنیم. ساکت ماندن در برابر تخریب آشکار حقوق بشر ، تصرف سیستماتیک خانه‌ها و زمین‌های مردم، نادیده گرفتن حقوق مالکیت مردم و سلب حق تعیین سرنوشت فلسطینیان کجای ارزش‌های حقوق بشری قرار می‌گیرد. آیا بمباران بیمارستان‌ها، تیراندازی به مدارس، اردوگاه‌های آوارگان، بازارها و کشتار غیرنظامیان با ارزش‌های غربی سازگار است؟

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: حتی بحث درباره ادعای ایجاد منطقه حائل در غزه توسط اسرائیل بی احترامی به فلسطینیها است و ارزش بحث را ندارد. غزه متعلق به فلسطینیان است، ما هیچ تصمیم گیرنده‌ای را که تصمیمات آنها را نادیده بگیرد به رسمیت نمی‌شناسیم. 

اردوغان تاکید کرد: نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در آستانه اهتزاز پرچم سفید است. نتانیاهو از عواقب کاری که انجام داده است در امان نخواهد ماند، به دست عدالت سپرده خواهد شد و بهای جنایات جنگی را که مرتکب شده است پرداخت خواهد کرد.

او همچنین هشدار داد اگر اسرائیل اعضای حماس را در ترکیه هدف قرار دهد، بهای بسیار سنگینی خواهد پرداخت. اردوغان گفت: اگر آنها جرات چنین اقدامی را علیه ترکیه و مردم ترکیه انجام دهند، محکوم به پرداخت بهایی خواهند بود که قادر به پس دادن آن نخواهند بود. کسانی که دست به چنین کاری می زنند نباید فراموش کنند که عواقب آن می تواند بسیار جدی باشد. هیچ کس از پیشرفت ترکیه در زمینه‌های اطلاعاتی و امنیتی در سراسر جهان غافل نیست. علاوه بر این، ما یک کشور تازه تاسیس نیستیم.

311311