شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#حماس#وزیر خارجه#انسانی

رژیم صهیونیستی به مقام سازمان ملل ویزا نداد/ حماس واکنش نشان داد

رژیم صهیونیستی به مقام سازمان ملل ویزا نداد/ حماس واکنش نشان داد

ایسنا نوشت: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کابینه به هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی به دلیل محکوم نکردن حماس ویزا نداد.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت، هرکسی که حماس را به بهانه «کشتن، گروگان‌گیری و نقض‌ها» محکوم نکند و رژیم صهیونیستی را که «دموکرات» است و از شهروندانش حفاظت می‌کند، محکوم کند، وارد اراضی اشغالی نخواهد شد.

«لین هاستینگز»، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی در قدس اشغالی حضور دارد، اما مقامات صهیونیست به سازمان ملل اطلاع داده‌اند که گذرنامه کانادایی او را تمدید نخواهند کرد.

هاستینگز پیش از این گفته بود، شرایط لازم برای انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه وجود ندارد، پناهگاه‌ها امکانات ندارند، سیستم بهداشتی در حال فروپاشی است، آب آشامیدنی سالم، آب و فاضلاب مناسب وجود ندارد.

براساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی گفت: پس از یک آتش‌بس هفت روزه، حمله اسرائیل به جنوب غزه کشیده شد. این گسترش دامنه عملیات زمینی اسرائیل ده‌ها هزار فلسطینی دیگر را مجبور کرده‌است به مناطقی پناه ببرند که با فشار فزاینده‌ای مواجه هستند، طوری که از یافتن غذا، آب، سرپناه و امنیت ناامید شده‌اند.

هاستینگز ادامه داد: هیچ مکان امنی در غزه و جایی برای رفتن وجود ندارد.

جنبش حماس نیز در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای ویزا ندادن به هاستینگز، با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست موضع قاطعی در قبال احترام نگذاشتن این رژیم به سازمان‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی و سیاست اخاذی رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند که قبلا هم بارها از سوی مقامات این رژیم تکرار شده‌است و آنها خودشان را فراتر از قانون و مجازات می‌بینند.

در این بیانیه آمده‌است، ویزا ندادن به هاستینگز به دلیل نپذیرفتن روایت کاذب رژیم صهیونیستی علیه حماس، تداوم رویکرد استکبار و نگاه برتر صهیونیست‌ها است که سعی در تحمیل روایت گمراه کننده و دروغین خود و سرپوش گذاشتن بر جنگ نسل کشی و پاکسازی قومی علیه ملت فلسطین دارند.

311311