شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##اخراج#۴۰۰#کارمند#این#شرکت#اعتصاب#روزه#روزنامه#نگاران

از اخراج ۴۰۰ کارمند این شرکت تا اعتصاب یک روزه روزنامه نگاران

اقتصاد از اخراج ۴۰۰ کارمند این شرکت تا اعتصاب یک روزه روزنامه نگاران

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

قیمت نفت پس از افت چهار روزه ثابت ماند، زیرا سیل صادرات ایالات متحده و تردیدها در مورد اینکه آیا اوپک پلاس قادر به کاهش تولید برنامه‌ریزی شده خود است یا خیر، نگرانی از مازاد عرضه را برانگیخت. شاخص جهانی برنت پس از افت بیش از ۷ درصدی در چهار جلسه قبل، بالای ۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۷۲ دلار بود.

هواوی، اینتل و چندین شرکت نیمه هادی جدید رقابت سختی را در بازار شتاب دهنده‌های هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند. هواوی، به ویژه، به یک شرکت پیشرو در فناوری تراشه در چین تبدیل شده است و پیشرفت‌های آن در پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند توجه‌ها را به خود جلب کرده است. تراشه‌های انویدیا تبدیل به مطرح‌ترین کالا در رونق هوش مصنوعی شده‌اند، زیرا کارآمدترین روش را برای آموزش مدل‌های داده بزرگ مانند مدلی که زیربنای ChatGPT است، ارائه می‌کنند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

اقتصاد استرالیا در سه ماهه سوم سال رشد چندانی نداشت. به این دلیل که میزان کالاها و خدماتی که استرالیا به سایر کشورها فروخته بود کاهش یافت و مردم به دلیل پرداخت‌های بیشتر وام مسکن کمتر هزینه می‌کردند. این نشان می‌دهد که افزایش نرخ بهره در کاهش سرعت اقتصاد موثر بوده است. درآمد قابل پرداخت ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که بزرگترین افزایش تقریباً در ۵۰ سال اخیر است. با این حال، نسبت پس‌انداز خانوارها به ۱.۱ درصد کاهش یافت، که پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۷ است. این بدان معناست که مردم درآمد بیشتری دارند، اما بخش کوچک‌تری از درآمد خود را نسبت به قبل پس‌انداز می‌کنند.

واحد استریم آمازون توییچ روز سه‌شنبه اعلام کرد به دلیل هزینه‌های عملیاتی بالا و هزینه‌های شبکه، فعالیت‌های خود را در فوریه سال آینده در کره جنوبی تعطیل می‌کند. مدیرعامل شرکت دن کلنسی گفت که توییچ پول زیادی را در کره از دست داده است و هیچ راهی برای سودآوری این تجارت در آینده وجود ندارد. در کره، استفاده از شبکه در مقایسه با سایر کشورها ۱۰ برابر هزینه برتر است. این شرکت واقعاً سخت کار می‌کند تا سایر هزینه‌ها را کاهش دهد تا بتواند در تجارت بماند. توییچ بیش از ۴۰۰ کارمند خود را در ماه مارس پس از اینکه رشد کاربران و درآمد آن انتظارات را برآورده نکرد، اخراج کرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

روزنامه نگاران واشنگتن پست که بخشی از یک اتحادیه هستند، قصد دارند روز پنجشنبه به مدت ۲۴ ساعت اعتصاب کنند. آنها این کار را برای مخالفت با کاهش تعداد کارمندان انجام می‌دهند و به این دلیل که احساس می‌کنند مدیریت شرکت در مذاکرات قراردادی که مدت هاست ادامه دارد، منصفانه عمل نکرده است. جدیدترین اختلاف کارگری درست بیش از یک ماه پس از انتصاب ویلیام لوئیس، رئیس سابق وال استریت ژورنال به عنوان رهبر جدید واشنگتن پست رخ داد. این در حالی است که این روزنامه انتظار دارد تا پایان سال ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کند. لوئیس قرار است نقش جدید خود را در ۲ ژانویه ۲۰۲۴ آغاز کند.

نماینده اصلی تجاری تایوان می‌خواهد توافق فعلی با ایالات متحده را بیشتر شبیه یک توافق تجارت آزاد کند، زیرا تایوان به صادرات متکی است و می‌خواهد از خود در برابر تلاش‌های چین برای منزوی کردن آن محافظت کند. جان دنگ، رئیس دفتر مذاکرات تجاری تایوان، روز جمعه در مصاحبه‌ای در تایپه گفت که مقامات تجاری جزیره در حال گفت‌وگو با همتایان امریکایی خود در مورد گسترش دامنه توافق فعلی خود هستند که در اوایل امسال به‌دست آمده است.