شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلاری#رئیسی#فساد#تیر#خلاص#شعار#مبارزه#است

فساد ۳ میلیارد دلاری تیر خلاص بر شعار مبارزه با فساد رئیسی است

روزنامه هم میهن نوشت: این دولت با شعارهای بسیاری پا به عرصه انتخابات گذاشت اما یکی از این شعارها با توجه به حضور رئیسی در قوه قضائیه، مبارزه جدی با فساد بود اما این شعار نیز همانند سایر شعارهای دولت به محاق رفت. افشای فساد ۳/۷میلیارد دلاری در دولت سیزدهم گویی تیر خلاصی بود تا انتظار برای تحقق این شعار برای همیشه به فراموشی سپرده شود.

فساد ۳ میلیارد دلاری تیر خلاص بر شعار مبارزه با فساد رئیسی است
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۲۲:۵۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه هم میهن با اشاره به فساد ۳ میلیارد دلاری نوشت که شعار رئیسی برای مبازره با فساد هم مانند سایر شعارهاش به محاق رفت

به گزارش هم میهن، تلاش‌‌های اصولگرایان در تشکیل دولت کنونی بر کسی پوشیده نیست. اگر در سال 1396 میزان مشارکت همانند  انتخابات سال 1400 بود، شاید دولت کنونی همان سال، تشکیل می‌شد. با این حال دولت سیزدهم با ریاست سیدابراهیم رئیسی بر روی کار آمد. این دولت با شعارهای بسیاری پا به عرصه انتخابات گذاشت اما یکی از این شعارها با توجه به حضور رئیسی در قوه قضائیه، مبارزه جدی با فساد بود. انتظار می‌رفت که این رویکرد بیش از هر دولتی در دولت کنونی در دستور کار قرار گیرد اما این شعار نیز همانند سایر شعارهای دولت به محاق رفت. افشای فساد ۳/۷میلیارد دلاری در دولت سیزدهم گویی تیر خلاصی بود تا انتظار برای تحقق این  شعار برای همیشه به فراموشی سپرده شود. با این حال این فساد که از سال 1398 آغاز شده بود، در دولت سیدابراهیم رئیسی نیز ادامه داشت. حال که این موضوع رسانه‌ای شده است، شیوه اطلاع‌رسانی رسانه‌های حامی دولت سیزدهم به‌گونه‌ای است که همانند دو سال گذشته در تلاش هستند همچنان دولت گذشته را مقصر اصلی و ناکارآمدی جلوه دهند.

این روزنامه افزوده است: این در حالی است که دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن تلاش کرد که ارز 4200 تومانی که از قضا به نام ارز جهانگیری معروف بود، حذف کند تا با این کار فساد ارزی تمام شود. اگرچه از سوی کارشناسان اقتصادی این اقدام یک تلاش قابل‌قبول است اما اگر به فشارهای اقتصادی که حذف ارز ترجیحی (4200) را کنار بگذاریم، با توجه به اینکه این ارز در دولت رئیسی این بار با ارزش 28500 تومان همچنان پرداخت شده است، می‌توان گفت فساد ارزی قابل برچیدن نیست. امید می‌رود که در این پرونده بدون فضاسازی سیاسی و فرار رو به جلو، حقیقت موضوع نیز افشا شود که صاحبان شرکت مذکور در دولت جدید با کدام شخص اثرگذار همچنان در ارتباط بوده است که توانسته است این حجم ارز دولتی را دریافت کند؟