شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#رئیسی

روزنامه همشهری، فسادستیزی دولت سیزدهم را تحسین کرد؛ این برچسب‌ها به رئیسی نمی‌چسبد

روزنامه همشهری نوشت: اینکه حکومت چگونه با فساد برخورد می‌کند؟ آیا خود سعی دارد با چشم‌پوشی و عبور از کنار دست‌درازی به بیت‌المال عبور کند یا بیم انگ‌خوردن و شاید در مظان اتهام قرارگرفتن را به‌جان می‌خرد و دست شیاد را از جیب مردم کوتاه می‌کند؟ دولت سیزدهم در این دو سال و چند‌ماه نشان داده که همواره راه دوم را انتخاب می‌کند.

روزنامه همشهری، فسادستیزی دولت سیزدهم را تحسین کرد؛ این برچسب‌ها به رئیسی نمی‌چسبد
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۲۲:۱۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه همشهری در مطلبی با عنوان «برچسبی که نمی‌چسبد» عملکرد دولت رئیسی در مبارزه با فساد را تحسین کرده است. 

به گزارش همشهری، نحوه مواجهه با فساد باید مورد توجه قرار گیرد؛ اینکه حکومت و دستگاه اجرایی کشور چگونه با فساد برخورد می‌کند؟ آیا خود سعی دارد با چشم‌پوشی و عبور از کنار دست‌درازی به بیت‌المال عبور کند یا بیم انگ‌خوردن و شاید در مظان اتهام قرارگرفتن را به‌جان می‌خرد و دست شیاد را از جیب مردم کوتاه می‌کند؟ دولت سیزدهم در این دو سال و چند‌ماه نشان داده که همواره راه دوم را انتخاب می‌کند و همت خود را صرف کشف و مقابله با فساد می‌کند.

این روزنامه افزوده است: در این میان برخی افراد که پیش‌تر در برابر برخی فسادهایی که در زمان زمامداری دوستانشان برملا می‌شد سکوت می‌کردند، امروز در نقش دایه دلسوزتر از مادر سعی دارند خود را دلسوز خزانه بیت‌المال نشان دهند. مسلما حافظه مردم ایران برخلاف تصور آنها اینقدر محدود نیست که ماجرای واردات سنگ‌پا با ارز دولتی را فراموش کرده باشد. برخی افراد که سعی دارند اذهان عمومی را منحرف کنند تا کسی نسبت به زمان وقوع فساد چای دبش سؤال نکند و نگوید چرا در کنار تخصیص ارز چای مورد نیاز کشور برای 2سال‌و‌نیم، 7ماه هم انحصار واردات به این شرکت واگذار شد، به این سؤال نماینده مجلس در سال97 پاسخ دهند که تخصیص ارز دولتی برای واردات 13هزار کیلو سنگ‌پا برای چه بوده است.

همشهری تاکید کرده است: کشف فساد و قطع ید سارقان بیت‌المال قطعا اتفاق مثبتی است اما جنجال‌سازی‌ و ایجاد حاشیه برای دولت شاید یک علت دیگر هم داشته باشد؛ اینکه برخی ممکن است در هراس باشند که مبادا فسادهای دیگری مربوط به دوره دوستان‌شان برملا و کار برایشان از این هم سخت‌تر شود.