شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه#امام جمعه#مهاجران

هشدار امام جمعه بافق درباره افزایش حضور مهاجران در ایران/ باعث ایجاد مشکلات زیادی شدند

هشدار امام جمعه بافق درباره افزایش حضور مهاجران در ایران/ باعث ایجاد مشکلات زیادی شدند

ایسنا نوشت: امام جمعه بافق افزایش حضور مهاجرین در این شهر را نگران‌کننده خواند و از مدیران دستگاه‌های شهرستان خواست با همدلی در جهت کاهش این آسیب‌ها اقدام کنند.

سید عباس حسینی، در نشست هم‌اندیشی رئیس اداره بهزیستی و مدیران موسسات خیربه و مراکز نیکوکاری شهرستان که در فرمانداری بافق برگزار شد، بافق را شهری معدنی و مهاجرپذیر و اشتغالزا خواند و گفت: متاسفانه از آنجا که جوانان بافقی به مشاغل سخت و کارگری تن نمی‌دهند، شاهد حضور مهاجران غیربومی به عنوان نیروی کار در شهرستان هستیم که این مهم باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.

وی گفت: در هر دین و آیینی، مقدساتی وجود دارد که از سوی پیروان آن دین مهم و باارزش است لذا بی‌توجهی به این امر می‌تواند مسیر فرهنگ‌پذیری را مسدود و افزون بر آن، پیامدهای خسارت‌باری را به همراه داشته باشد.

امام جمعه تاکید کرد: هر جامعه‌ای متناسب با شرایط، فرهنگ، رشد و انحطاط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی فرآیند ترقی آن جامعه دارد.

وی ادامه داد: قطعاً شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد به طوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل، با ارائه راه‌حل‌هایی به سلامت جامعه کمک کند.

به گفته حسینی، در صورت تعامل و همکاری و همدلی مسئولین دستگاه‌ها در راستای افزایش فعالیت‌های فرهنگی، شاهد کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: امروزه خیره‎ا با فعالیت‎های غیردولتی و غیرانتفاعی و داوطلبانه در جهت رفاه و خدمات عمومی به انجام فعالیت می‌پردازند و هدفشان کاهش دردها و افزایش منافع فقرا و تأمین خدمات اجتماعی است.

وی با ذکر این نکته که ماهی‌گیری به ماهی دادن اولویت دارد، گفت: اشتغال مددجویان می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در این رابطه باشد.

حسینی در همین رابطه سوق دادن فعالیت‌های خیریه به سمت ایجاد اشتغال را خواستار شد و گفت: اشتغال پایدار بدون حمایت صنایع و معادن با کمک سرمایه‌گذاران در راستای ایجاد کارگاه‌های جوار شهرستانی و ظرفیت‌سازی برای موسسات، هم‌پوشانی ارائه‌ی خدمات به نیازمندان و راستی‌آزمایی در این حوزه و تلاش جهت تقویت منابع مالی این مراکز باید مورد اهتمام قرار گیرد.

ایجاد صندوق مستقل برای دو درصد فروش سنگ آهن و نیز صندوق مسئولیت‌های اجتماعی، ایجاد صندوق وام قرض الحسنه مختص مددجویان موسسات خیریه و ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی برای فروش محصولات خانگی مددجویان بدون اخذ مالیات از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

۲۱۹۲۱۵