شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#شورای شهر

ماجرای اختلاف حساب ۱۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران چیست؟

یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید سرنوشت ۱۷ هزار میلیارتومان از پول‌های شهرداری تهران نامشخص است.

انتخاب: احمد صادقی در جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران از ابتدای سال تا پایان مهر امسال با بیان اینکه باید راستی آزمایی در برخی ردیف‌های درآمدی صورت بگیرد، گفت: درآمد سال قبل ۸۰ همت بوده و مطابق با گزارش مصارف بودجه در سامانه شفافیت ۴۹.۴ همت هزینه شده است که با احتساب سایر هزینه‌ها به ۵۲ همت می‌رسد.

احمد صادقی در جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران از ابتدای سال تا پایان مهر امسال با بیان اینکه باید راستی آزمایی در برخی ردیف‌های درآمدی صورت بگیرد، گفت: درآمد سال قبل ۸۰ همت بوده و مطابق با گزارش مصارف بودجه در سامانه شفافیت ۴۹.۴ همت هزینه شده است که با احتساب سایر هزینه‌ها به ۵۲ همت می‌رسد.

وی ادامه داد: از این رقم نزدیک به ۱۷ همت درآمد حاصل در هیچ محلی هزینه نشده است.

صادقی افزود: سوال ما این است که این درآمد کجاست؟ اگر مخارج خارج از چارچوب وجود داشته باید گزارش آن باید به شورا ارائه شود.

وی با بیان اینکه در خصوص درآمدها ۱۹ پروژه سازمان نوسازی در یک لیست ۹.۳ همتی و ۹ پروژه در یک لیست ۲.۳ همتی قید شده است، افزود: در مجموع درآمدها ۲۰ همت محاسبه شده و در هر دو لیست، پروژه‌ها در حال انعقاد قرار داد است و تفاهمنامه‌هایی رد و بدل شده که ۳.۴ همت عوارض این پروژه‌ها کارسازی شده و مشخص نیست که این پروژه‌های در حال انعقاد تفاهمنامه، چرا در لیست درآمدها لحاظ شده است؟