شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#هزار تومان#خداحافظی#ماهی#سفره#۱۰۰

خداحافظی تن ماهی از سفره کارگران / تن ماهی ۱۰۰ هزار تومان شد

بازار و اصناف خداحافظی تن ماهی از سفره کارگران / تن ماهی ۱۰۰ هزار تومان شد

رییس اتحادیه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی تهران گفت: تن ماهی از ابتدای سال تاکنون سه مرتبه گران شده و الان به ۹۹ هزار تومان رسیده است.

تن ماهی یکی از مهمترین منابع پروتئینی در صنعت غذایی جهان است و به طور گسترده در غذای انسان به کار می‌رود. قیمت تن ماهی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر بسیاری از عوامل قرار می‌گیرد. عوامل مستقیم شامل وضعیت تقاضا و عرضه، فصل شکار، حجم ذخیره و برداشت، نرخ پیشرفت دستگاه‌های شکار و شیوع بیماری‌ها و اختلالات زیست محیطی در محدوده شکارگاهی هستند. همچنین، عوامل غیرمستقیم شامل تأثیرات تغییر اقلیم، تغییرات سیاست‌های دولتی و تأثیرات اقتصادی و ارزش ارز در بازار جهانی هستند. با توجه به این عوامل، قیمت تن ماهی ممکن است به طور دوره‌ای تغییر کند، اما به طور کلی، نوسانات در ارزش آن نسبتا کم است و طیف گسترده‌ای از صنایع غذایی به آن نیاز دارند.

داود فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی تهران گفت: امسال ما در طیفی از کالاها افزایش قیمت را داشتیم به عنوان مثال تن ماهی از ابتدای سال تاکنون سه مرتبه گران شده و از ۳۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته و الان هم به ۹۹ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: لبنیات هم یکی دو مرتبه افزایش قیمت داشته است. قوطی ۹۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی طی چند هفته گذشته افزایش قیمت داشته و نوشابه‌های ۱.۵ لیتری که تا چهار ماه قبل با قیمت ۱۵۸۰۰ تومان فروخته می‌شدند نیز الان با قیمت ۲۹۹۰۰ تومان عرضه می‌شوند.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی تهران با بیان اینکه قیمت نوشابه قوطی از ۱۵ هزار تومان به ۱۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است گفت: افزایش قیمت لبنیات خیلی ملایم و در حد ۵۰۰ تا هزار تومان بوده است.