شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

رکورد انتشار گزارش در بورس شکسته شد / گزارش های مالی کمتر از ۲۰ ساعت منتشر می شود

اقتصاد رکورد انتشار گزارش در بورس شکسته شد / گزارش های مالی کمتر از ۲۰ ساعت منتشر می شود

امروز (سه‌شنبه) در مراسم روز حسابدار اظهار داشت: لازمه توسعه اقتصاد، مردمی سازی آن است و این مهم بدون شفافیت مالی و اعتماد فعالان اقتصادی محقق نمی شود.

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سرعت انتشار گزارش مالی از پنج ماه در سال ۹۵ به ۱۴ ساعت در سال ۱۴۰۲ رسیده است و در نظر داریم این زمان را به صفر برسانیم. 

«مجید عشقی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم روز حسابدار اظهار داشت: لازمه توسعه اقتصاد، مردمی سازی آن است و این مهم بدون شفافیت مالی و اعتماد فعالان اقتصادی محقق نمی شود.

وی ادامه‌داد: در شرایط کنونی که مخاطبان و استفاده کنندگان از گزارش مالی افزایش یافته است و برای نمونه هم اکنون در بازار سرمایه ۵۰ میلیون نفر در بازار سرمایه فعالیت می کنند، نیاز به گزارش های مالی قابل اتکا افزایش یافته است و بدون گزارش شفاف نمی توان شاهد حضور فعالان بود.

عشقی اظهار داشت: هم اکنون ۸۰۰ ناشر در بازار سرمایه فعالیت می کنند که در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۲۳ هزار اطلاعیه منتشر کردند و بیش از یک‌هزار نهاد مالی در بازار سرمایه فعالیت دارند که خود مشمول دستورالعمل‌ها می‌شوند و از آنها استفاده می کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: باید در حوزه اطلاعات و گزارشگری مالی فعالیت کنیم و این گزارش ها باید به‌موقع باشند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: کیفیت گزارش‌های حسابرسی خوب نیست و برای رفع این مشکل به دنبال این هستیم تا هزینه حسابرسی به صورت واقعی پرداخت شود.

وی اظهار داشت: آمادگی داریم تا با همکاری جامعه حسابداری، مدلی برای اصلاح رویه دستورالعمل تدوین و ضروری است بر کیفیت گزارش‌های حسابرسی تمرکز کنیم.

وجود ۵۳ موسسه حسابرسی معتمد در سازمان بورس

عشقی بیان‌داشت: هم اکنون موسسات حسابرسی معتمد در سازمان بورس ۵۳ موسسه است که ۲۰ درصد جامعه حسابداری را شامل می شود و با توجه گسترش بازار سرمایه امیدواریم موسسات بیشتری شرایط درج شده در دستور العمل را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید حرفه حسابداری با موضوعات محیطی هماهنگ شود، ادامه‌داد: موسسات حسابرسی باید در استقرار حاکمیت شرکتی که بازار سرمایه در این حوزه مشکلاتی دارد، کمک کنند و اقدامات موثری انجام دهند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه در نظر داریم رتبه بندی حاکمیت شرکتی را عملیاتی کنیم که با کمک حسابرسان محقق می شود.