شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#تعداد#غزه

ابراز نگرانی بورل به تداوم کشتار مردم غزه/ می‌ترسم تعداد زیادی زیر آوار باشند

ابراز نگرانی بورل به تداوم کشتار مردم غزه/ می‌ترسم تعداد زیادی زیر آوار باشند

ایسنا نوشت: نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را «کشتار» توصیف و اعلام کرد که تعداد قربانیان ممکن است بسیار بیشتر از آنچه اعلام شده، باشد.

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی در جریان سخنرانی خود در بیست و پنجمین همایش حقوق بشر در بروکسل به بررسی اوضاع غزه پرداخت و گرچه به آنچه «حق» تل‌آویو در «دفاع از خود» خواند، اشاره داشت اما گفت: «هیچکس نمی‌تواند چنین تلفاتی را در صفوف غیرنظامیان بپذیرد.»

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه با یکسان جلوه دادن حق مقاومت فلسطین برای دفاع از ملت خود و چشم‌پوشی از کشتار کودکان و زنان بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: «حمله حماس در هفتم اکتبر کشتار بود اما اقدامات اسرائیل در غزه نیز کشتار است و امکان ندارد ترس و وحشت، ترس دیگری را توجیه کند.»

بورل همچنین تصریح کرد: «ما از تعداد قربانیان در نوار غزه اطلاعی نداریم برخی آن را ۱۵ هزار تن تخمین زده‌اند اما من می‌ترسم که تعداد زیادی زیر آوار باشند.»

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به نوار غزه ۱۵ هزار و ۸۹۹ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. وزارت بهداشت غزه همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزات به نوار غزه را ۴۲ هزار نفر اعلام کرد.

311311