شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#یارانه نقدی

یارانه نقدی ویژه زنان در راه است + جزئیات و مبلغ

اقتصاد یارانه نقدی ویژه زنان در راه است + جزئیات و مبلغ

طرح‌های «ارتقای امنیت غذایی» و «یسنا» با هدف محرومیت‌زدایی و افزایش امنیت غذایی در دولت سیزدهم انجام شد.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای ترغیب افراد به پرداخت مالیات، کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

عسگریان، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد یارانه مادران باردار و شیرده نیز گفت: در مرحله اول به صورت آزمایشی با همکاری آستان قدس ۲۵ هزار مادر بادار شناسایی شده و در قالب طرح یسنا ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای مادران باردار و شیرده می‌پردازیم و این طرح به تدریج در کشور گسترش می‌یابد. همچنین در مناطق محروم مانند لرستان، کهگیلویه، خراسان شمالی و جنوبی، فارس، هرمزگان و ایلام که نرخ موالید پایین است اجرا می‌شود تا در قالب قانون جوانی جمعیت به فرزندآوری تشویق شوند.

در طرح «ارتقای امنیت غذایی» کودکان زیر پنج سال، به بیش از ۱۲۷ هزار خانوار شناسایی شده توسط وزارت بهداشت که نمودارهای رشد کودکان آنان طبق استاندارد نیست، ماهانه ۶۰۰ هزار یا یک میلیون تومان اعتبار برای خرید اقلام سبد غذایی مشخص تعلق می‌گیرد.

در طرح «یسنا» نیز در گام نخست آن به مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی، در هشت استان کمتر برخوردار در مدت ۶ ماه، بسته غذایی، بهداشتی و پوشاک رایگان به ارزش مجموعاً ۴ میلیون تومان ارائه خواهد شد.

طرح ملی «یسنا» با اتکا به آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت تعاون، برای حمایت از ۲۷ هزار ‌و ۵۰۰ مادر باردار یا دارای کودک شیرخوار دهک یک درآمدی، روز پنجم آذر آغاز شد.