شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بابت#مقامات#حماس

تل‌آویو درباره پنهانکاری بابت عملیات طوفان الاقصی تحقیق می‌کند

تل‌آویو درباره پنهانکاری بابت عملیات طوفان الاقصی تحقیق می‌کند

ایسنا نوشت: رسانه‌های غربی گزارش دادند که مقامات رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را درباره ادعاهای محققان آمریکایی مبنی بر اینکه برخی سرمایه‌گذاران احتمالاً از قبل از قصد جنبش حماس برای انجام حمله در هفت اکتبر اطلاع داشته‌اند، آغاز کردند.

این رسانه‌ها توضیح دادند که براساس ادعاها، سرمایه گذاران از اطلاعات مربوط به این حمله با هدف سود بردن از بازار سهام رژیم صهیونیستی سوء استفاده کرده‌اند.

دو استاد حقوق «رابرت جکسون جونیور» از دانشگاه نیویورک و «جاشوا متس» از دانشگاه کلمبیا تحقیقاتی را انجام دادند که منجر به افشای فروش عمومی عمده سهام قبل از حملات حماس شد که در پی آن جنگ خشونت آمیز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شروع شد و همچنان ادامه دارد.

این دو استاد به روزنامه «الغربیه» گفتند، روزها قبل از حمله، به نظر می‌رسید که معامله‌گران در حال پیش‌بینی وقایع آینده بودند چرا که توجه آنها به صندوق مبادله در بورس رژیم صهیونیستی (ETF) که در لیست جهانی MSCI فهرست شده‌است، کاهش یافت و براساس داده‌های شرکت نظارت مالی (FINRA)، این توجه دوم اکتبر «به طور ناگهانی و قابل توجهی افزایش یافت».

این دو استاد در گزارش ۶۶ صفحه‌ای خود تأیید کردند: «بلافاصله قبل از حمله، فروش عمومی اوراق بهادار اسرائیل در بورس تل‌آویو به میزان قابل توجهی افزایش یافت.»

کمیسیون اوراق بهادار رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با این روزنامه درخصوص این موضوع گفت: این موضوع برای کمیسیون روشن شده و تحقیقات در حال انجام است.

۳۱۱۳۱۱