شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#یارانه#جدید#نقشه#جدید#مجلس#برای#یارانه#مردم

نقشه جدید مجلس برای یارانه مردم

اقتصاد نقشه جدید مجلس برای یارانه مردم

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: در برنامۀ هفتم توسعه برای «رفاه همگانیِ» سه دهک پایین جامعه، چه بازنشسته باشند و چه در هر جای کشور خدمت کنند، براساس آزمون وسع کالابرگ دریافت خواهند کرد.

یارانه یک نوع کمک مالی است که به افراد و خانواده‌ها اعطا می‌شود تا در مواقعی که توانایی پرداخت هزینه‌های ضروری را ندارند، به آن‌ها کمک کند. یارانه‌ها معمولاً توسط دولت یا سازمان‌های عمومی تعلق می‌گیرند و به طور اختصاصی برای کمک به افراد با درآمد کم، افراد معلول، خانواده‌های بیسواد و تحصیل‌نکرده و سایر افراد در معرض خطر و نیاز عرضه می‌شوند. این نوع کمک‌ها می‌توانند شامل یارانه‌های نقدی، بن‌های خرید، تخفیفات، کمک‌های بهداشتی و سایر خدمات اجتماعی باشند.

در همین راستا قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت:  در برنامۀ هفتم توسعه برای «رفاه همگانیِ» سه دهک پایین جامعه، چه بازنشسته باشند و چه در هر جای کشور خدمت کنند، براساس آزمون وسع کالابرگ دریافت خواهند کرد. همین‌طور همۀ ایرانیان بیمه خواهند شد. سازوکار کالابرگ الکترونیکی نیز با کوپن‌های دهۀ شصت در دوران جنگ، که تحت عنوان دفترچۀ بسیج اقتصادی به مردم پرداخت می‌شد، متفاوت است. 

وی افزود: باید توجه کنیم که داریم یک یارانه ارزی و یک یارانه ریالی به کالاهای اساسی در کشور می‌دهیم. یعنی دقیقاً ارز می‌دهیم و ذرت، سویا، گندم و شکر وارد می‌کنیم. این جدا از یارانهٔ انرژی است که می‌پردازیم. در کل این یارانه را یا باید در ابتدای زنجیره به تولیدکننده پرداخت کنیم یا در انتهای زنجیره به مصرف‌کننده. لذا ما معتقدیم یارانه باید به مصرف‌کننده پرداخت شود. برنامه هفتم توسعه برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان سال ۱۴۰۷ اجرا خواهد شد.