شهر خبر

رسانه صهیونیستی جزئیات اختلاف عمیق نتانیاهو و گالانت را افشا کرد

رسانه صهیونیستی جزئیات اختلاف عمیق نتانیاهو و گالانت را افشا کرد

ایرنا نوشت: رسانه‌ صهیونیستی «اسرائیل هیوم» جزئیات جدیدی را از اختلافات، تنش‌ها و ناهماهنگی میان دفاتر نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم اشغالگر فاش کرد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»،کنفرانس‌های مطبوعاتی جداگانه تنها نوک کوه یخ تنش میان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل است.

بر پایه گزارش این رسانه صهیونیستی، نتانیاهو دفاتری را به گالانت در وزارت جنگ اختصاص داده بود اما آنها را تعطیل کرده، به همین دلیل گالانت به دنبال یک اتاق برای دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیرش به سرزمین‌های اشغالی بود.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: شهرک نشینان با دور دیگری از تنش میان دو شخصیت برجسته سیاسی مواجه هستند، این در حالی است که آنها یعنی نتانیاهو و گالانت مسئول امنیت «اسرائیل» هستند.

این روزنامه نوشت: با وجود اینکه هیچ فردی نسبت به روابط متشنج میان نتانیاهو و گالانت به ویژه پس از صدور دستور اخراج وزیر جنگ در ماه مارس توسط نتانیاهو تردیدی ندارد، اما آنها از ابتدای جنگ تلاش کردند تا یک جبهه متحد را از خود نشان دهند.

در همین حال، روز یکشنبه پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی به علنی شدن اختلاف بین نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته بود: اختلاف بین نتانیاهو و گالانت به طور فزاینده ای در انظار عمومی در حال آشکار شدن است.

به نوشته این پایگاه، وزیر جنگ رژیم اسرائیل به دلیل اختلاف با نتانیاهو، از شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر این رژیم برای گفت وگو درباره آخرین تحولات پس از شروع مجدد حملات علیه مردم بی گناه و مظلوم غزه خودداری کرد.

گالانت کنفرانس مطبوعاتی خود را به صورت انفرادی برگزار کرد و پس از آن، کنفرانسی جداگانه برای نتانیاهو برگزار شد که نشان داد وزیر جنگ رژیم اشغالگر، از برگزاری کنفرانس مشترک با نتانیاهو خودداری کرده است.

این در حالی است که از نتانیاهو درباره علت برگزاری کنفرانس خبری جداگانه سوال شد و او گفت: من به گالانت پیشنهاد دادم که کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کند و او مختار است که گزینه خود را انتخاب کند.

اظهارات نخست وزیر رژیم اسرائیل اشاره دارد به اینکه گالانت این پیشنهاد را رد کرده است.

در کنفرانس های مطبوعاتی قبلی نیز مشخص شد که هیچ هماهنگی و دوستی بین نتانیاهو و فرماندهان جنگ وجود ندارد.

این در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که مقبولیت نتانیاهو و حزب لیکود به رهبری او به ویژه پس از شکست از مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» کاهش و آرای مخالفانش افزایش یافته است.

در اواسط نوامبر نیز گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل و «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ این رژیم پس از برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک که در تل آویو برگزار شد، با نتانیاهو دست ندادند.

310310