شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

تجدید ارزیابی دارایی‌ ها به صرافی ها رسید / امکانی جدید برای موسسات پولی غیر بانکی

اقتصاد تجدید ارزیابی دارایی‌ ها به صرافی ها رسید / امکانی جدید برای موسسات پولی غیر بانکی

در دستورالعمل جدید: صرافی‌ها هم مشمول افزایش سرمایه‌ از تجدید ارزیابی دارایی‌ها شدند!

استفاده گسترده از دلار در معاملات بین‌المللی و به عنوان ارز رزرو در بانک‌های مرکزی کشورها باعث می‌شود که اقتصاد آمریکا توانایی تأثیرگذاری بیشتری در اقتصاد جهانی داشته باشد. همچنین، پلیسهای مالی و اقتصادی ایالات متحده نیز توانایی تحریم‌های اقتصادی و مالی را با استفاده از وضعیت برتر دلار به دست می‌آورند. این نقش برجسته دلار در اقتصاد جهانی تأثیرات عمیقی بر روابط بین‌المللی و تجارت جهانی دارد.

طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی، صرافی‌ها هم برای اولین بار قادر به استفاده از افزایش سرمایه‌ از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها شدند.

نعمت‌الله کریمی مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی در رابطه با جزئیات دستورالعمل جدید صرافی‌ها مصوب شورای پول و اعتبار، گفت: نقاط قوتی در دستورالعمل جدید لحاظ شده که دست صرافی‌ها را برای ارائه خدمات بازتر می‌کند.

وی افزود: در دستورالعمل جدید، پیش‌بینی باجه و شعبه صرافی‌ها دیده‌ شد که در گذشته نبود. در روش کسب‌ و کار پیش‌بینی شده هم تلاش می‌شود صرافی‌ها با همکاری بانک مرکزی بتوانند باجه‌های مختلفی در نقاط مرزی و نقاط زیارتی داشته باشند.

کریمی ادامه داد: همچنین افزایش سرمایه‌ از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها مدنظر بوده تا دیگر صرافی‌ها مجبور به تامین مالی از آورده نقدی نباشند. امکانات ویژه دیگری هم برای روابط سرمایه‌گذاری تحت نظارت بانک مرکزی، ایجاد شد که درصورت همکاری صرافان، اتفاقات مطلوبی رخ خواهد داد.