شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار خودرو#هیچ#چیز#طبق#برنامه#پیش#نرفت#شرمنده#مردم

هیچ چیز طبق برنامه پیش نرفت / بازار خودرو شرمنده مردم شد

اقتصاد هیچ چیز طبق برنامه پیش نرفت / بازار خودرو شرمنده مردم شد

محصولات پرطرفدار ایران خودرو باز هم به رشد قیمت خود در بازار ادامه دادند، روندی که تصور می‌شد با باز شدن سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی ترمز آن کشیده شود.

طبق بررسی بازار، پرطرفدارهای ایران خودرو روند رو به رشدی از ابتدای هفته جاری داشتند و برخلاف تصورات در بازار حرکت کردند. اواخر هفته گذشته و با توجه به خبر باز شدن سامانه یکپارچه خودرو شاهد افت و در برخی موارد استپ قیمت خودروهای داخلی در بازار بودیم، روندی که فعالان بازار خودرو تصور می‌کردند با باز شدن این سامانه روند کاهشی در بازار ادامه داشته باشد، اما از روزگذشته بازار خودرو سمت و سویی خلاف پیش‌بینی‌ها به خود گرفت و با این شرایط شاهد افزایش قیمت خودرو های ایران‌ خودرو در بازار بودیم.

براساس ارزیابی بازار خودرو دلار هم کمی افزایش داشت و شاید بتوان رشد قیمت خودرو های پرطرفدار ایران خودرو را به آن نسبت می‌دهند، هرچند این عامل نتوانست بازار سایپایی ها را با خود همسو کند.

در بازار هم بیشترین رشد قیمت به «هایماS۸» رسید و این خودرو با افزایش ۱۰ میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS۸» ، «تارا اتوماتV۲»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس ارزیابی بازار «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» در بازار بدون تغییر ۴۸۶ میلیون تومان ماند. «هایما S۸ پلاس» هم مانند روز گذشته در بازار رشد ۱۰ میلیونی را تجربه کرد و یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان می‌دهد «تارا اتوماتV۲» هم با رشد سه میلیون در بازار ۷۶۴ میلیون تومان قیمت خورد. «دنا پلاس ۶ دنده توربو» هم رشد ۲ میلیون تومانی داشت و ۷۴۲ میلیونی شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد یک میلیونی ۸۰۴ میلیون تومان قیمت‌ خورد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار رشدی پنج میلیونی داشت و ۶۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت-خودرو