شهر خبر

قیمت محصولات سایپا مردم را شاد کرد / تغییرات مهم بازار خودرو

اقتصاد قیمت محصولات سایپا مردم را شاد کرد / تغییرات مهم بازار خودرو

به دلیل باز شدن سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، قیمت‌های محصولات سایپا با کاهش رو به رو شد. در نتیجه، قیمت «شاهینG» با کاهش ۴ میلیونی و «کوییک دنده‌ایS» با افت ۲ میلیونی تغییر یافت.

کاهش قیمت در میان محصولات سایپا در حالی رقم خورد که محصولات ایران‌خودرو رشد قیمت داشتند. فعالان بازار خودرو معتقدند کاهش قیمت محصولات سایپا با باز شدن سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی همسو بوده است. پیش از این فعالان این بازار پیش بینی کرده بودند با آغاز به کار سامانه یکپارچه خودرو ترمز افزایش قیمت در بازار کشیده خواهد شد، اتفاقی که در بازار محصولات سایپا شاهد آن بودیم.   

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار دلار کمی افزایش داشت، اما سایپایی‌ها توجهی به آن نکردند و خلاف جهت آن در بازار حرکت کردند.

در بازار خودرو «شاهینG» کاهش ۴ میلیونی داشت و «کوییک دنده‌ایS» هم افتی ۲ میلیونی را تجربه کرد، سایر محصولات سایپا هم بدون تغییر راهی بازار شدند.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX » ، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و  «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی «شاهینG» در بازار کاهش ۴ میلیونی داشت و ۵۸۷ میلیون تومان قیمت خورد. اما خانواده کوییک  در کنار ثبات، افت قیمت هم داشتند با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار ۳۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت، اما « قیمت کوییک دنده‌ایS» در بازار افت ۲ میلیونی داشت و ۳۵۲ میلیون تومان شد.

 از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد خانواده تیبا در بازار تغییر قیمت نداشتند، رصد بازار نشان می‌دهد «قیمت تیبا صندوق‌دار» در بازار ۳۳۸ میلیونی ماند و «تیبا ۲ معمولی» هم ۳۴۲ میلیون تومان قیمت خورد. بررسی بازار همچنین از ثبات قیمت «ساینا دنده‌ای S» حکایت دارد، این خودرو ۳۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت-خودرو