شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر خارجه#غزه

وزیر خارجه عمان: استقرار و امنیت در منطقه محقق نمی‌شود مگر با پایان اشغالگری

وزیر خارجه عمان: استقرار و امنیت در منطقه محقق نمی‌شود مگر با پایان اشغالگری

ایسنا نوشت: سید بدر البوسعیدی با محکوم کردن حملات رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه اظهار کرد: استقرار و امنیت در منطقه محقق نمی‌شود مگر با پایان اشغالگری.

سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان شامگاه یکشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت: روابط دو کشور ایران و عمان رو به گسترش است و بر پایه‌های مستحکمی چون حسن همجواری و ارزش‌های برادرانه و دینی استوار است که قطعا منافع متقابلی برای دو کشور و دو ملت دوست و برادر دارد.

وزیر خارجه عمان ادامه داد: همان‌طور که آقای امیرعبداللهیان اشاره کردند بیستمین نشست کمیسیون مشترک بین دو کشور قرار است فردا در تهران برگزار شود و طی مدت اخیر شاهد بودیم که تحولات مثبتی در خصوص همکاری دوجانبه در مسائل مختلف از جمله تجاری، اقتصادی و... ایجاد شده است.

این مقام ارشد عمانی با بیان این که خیلی خوشبین هستیم به لطف رهنمودهای مقامات دو کشور شاهد گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری و ... ایران و عمان باشیم، گفت: به دنبال این هستیم که همکاری‌های دو کشور را در زمینه های جدید از جمله انرژی‌های تجدید پذیر و امنیت غذایی ،آبی و بهداشتی گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه عمان گفت: ایمان و باور داریم مشورت‌های سازنده و مستمر بین دو کشور مسئله مهمی است و می‌تواند تفاهم متقابل را برای مقابله با چالش‌هایی که در منطقه و در جهان به صورت کلی وجود دارد، افزایش دهد.

وی ادامه داد: امروز در جریان این دیدار درباره آخرین تحولات فلسطین و غزه و ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی که غیرنظامیان، مدارس و بیمارستان‌ها و... را مورد هدف قرار می‌دهد، رایزنی کردیم به شدت این تهاجم ‌های نظامی وحشیانه را محکوم می‌کنیم.

وزیر امور خارجه عمان در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان این‌که جامعه جهانی باید به مسئولیت خود در مورد توقف این جنگ عمل کند، گفت: ما بر موضوع رعایت حقوق بشردوستانه و رفع محاصره ظالمانه مردم غزه تاکید داریم و این‌که باید هرچه زودتر کمک‌های انسانی به دست ساکنان غزه برسد.

بدر البوسعیدی تاکید کرد: حل این بحران نیازمند تلاش‌های بین‌المللی مستمر است و ما در سلطنت عمان بر اهمیت این تلاش‌ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه تاکید داریم و در همین چارچوب به تلاش‌های خود برای حل این بحران ادامه می‌دهیم و با کشورهایی چون ایران و دیگر کشورهای دوست و منطقه در این زمینه تعامل و همکاری داریم.

وزیر امور خارجه عمان با تاکید بر این‌که به جهانیان می‌گوییم که باید هرچه زودتر برای پایان دادن به این جنایت‌ها اقدام کنند، گفت: ما معتقدیم استقرار و امنیت در منطقه محقق نمی‌شود مگر با پایان اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطینی بر اساس آنچه که در حقوق بین‌الملل‌ بیان شده است.

310310