شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آمریکا#ارتش

مقام ارشد نظامی آمریکا: هیچ راه حل نظامی برای درگیری اوکراین وجود ندارد

مقام ارشد نظامی آمریکا: هیچ راه حل نظامی برای درگیری اوکراین وجود ندارد

ایرنا نوشت: چارلز براون جونیور رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه جنگ‌ها همیشه با یک توافق دیپلماتیک به پایان می‌رسند، تاکید کرد: هیچ راه حل نظامی برای درگیری اوکراین وجود ندارد.

به نقل از راشا تودی، براون در جریان حضور در مجمع دفاع ملی ریگان در دره سیمی کالیفرنیا در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ در اوکراین با بازپس‌گیری همه آنچه که اوکراین می‌خواهد از روسیه پس بگیرد، به پایان خواهد رسید؟، گفت: هیچ درگیری نظامی به طور کامل با ابزار نظامی حل و فصل نخواهد شد بلکه در نهایت یک راه‌حل دیپلماتیک به پایان درگیری خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم، افزود: اما فکر می‌کنم واشنگتن می‌تواند با ادامه حمایت از اوکراین و ارسال تسلیحات و مهمات مورد نیاز کی‌یف در به پایان رسیدن این جنگ نقش ایفا کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت واشنگتن از کی‌یف برای ما اهمیت دارد، گفت: کمک به اوکراین با در نظر گرفتن اهداف بلندمدت واشنگتن در دستیابی به برتری در مقابل مسکو تعریف می‌شود.

به نوشته راشا تودی، بروان که در اول اکتبر جانشین مارک میلی شد، پیشتر گفته بود که به طور نسبتاً منظم با والری زالوژنی فرمانده ارتش اوکراین در تماس است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

310310