شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لوکس

فراخوان برای شاسی بلندهای لوکس / افزایش نرخ بهره باز هم به تعویق افتاد

اقتصاد فراخوان برای شاسی بلندهای لوکس / افزایش نرخ بهره باز هم به تعویق افتاد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

در ماه نوامبر، پیس از اعتصاب کارگران خودرورسازی، تعداد بیشتری از آنها به کار خود بازگشتند. از این رو انتظار می‌رود تعداد مشاغل اضافه شده به اقتصاد ایالات متحده در این ماه نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یابد. این یک تغییر مثبت پس از روند اعتصابات اخیر است. دولت امریکا روز جمعه گزارشی درباره تعداد افراد شاغل منتشر خواهد کرد. انتظار می‌رود این گزارش افزایش ۱۸۰۰۰۰ شغلی را در نوامبر نشان دهد که اندکی بیشتر از ۱۵۰۰۰۰ شغل اضافه شده در اکتبر است. با این حال، این میزان هنوز کمتر از نرخ رشد شغلی است که در اوایل سال مشاهده شد.

دولت ایالات متحده هدفی را تعیین کرده است که نیمی از خودروهای جدید فروخته شده در این کشور تا سال ۲۰۳۰ برقی باشند. با این حال، دستیابی به این هدف ممکن است چالش برانگیز باشد زیرا موانع مختلفی وجود دارد که باید برطرف شوند. از جمله این موانع می‌توان به گرانی خودروهای برقی و نبود ایستگاه‌های شارژ لازم اشاره کرد. بیش از ۳۰۰۰ فروشنده خودرو نامه‌ای به کاخ سفید نوشته‌اند و از آنها خواسته‌اند تا نظر خود را برای تولید خودروهای الکتریکی تغییر دهند. دلالان می‌گویند با وجود اینکه خودروهای برقی زیادی با قیمت‌های پایین و مشوق‌های دولتی وارد نمایندگی هایشان می‌شوند، اما مردم آن طور که انتظار داشتند آنها را نمی‌خرند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال ( The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی نسخه امروز اعلام کرد:

 

مسئول تعیین نرخ بهره در امریکا گفت که هنوز برای کاهش نرخ سود زود است و ممکن است در آینده نزدیک آن را افزایش دهند. فدرال رزرو تصمیم گرفت برای سومین بار متوالی افزایش نرخ بهره را به تعویق بیاندازد. این بدان معناست که نرخ وجوه فدرال، یعنی نرخ بهره‌ای که بانک‌های بزرگ از یکدیگر برای وام‌های کوتاه مدت دریافت می‌کنند، همچنان در محدوده هدف ۵.۲۵٪ تا ۵.۵٪ است. این محدوده هدف درحال‌حاضر در بالاترین سطح خود در ۲۲ سال گذشته است.

دادگاهی در هنگ کنگ روز دوشنبه درباره برنامه‌های شرکت املاک و مستغلات چینی Evergrande برای احیای بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار بدهی و جلوگیری از انحلال این شرکت، جلسه دادرسی تشکیل خواهد داد. این شرکت که بدهکارترین شرکت املاک در جهان است، زمانی که قانونگذاران چینی با استقراض بیش از حد در بخش املاک و مستغلات مقابله کردند، با مشکل مواجه شد. ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد که پلیس چین در حال تحقیق از رئیس Evergrande، هوی کا یان، برای جرایم مشکوک نامشخص است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

AstraZeneca، یک شرکت سازنده دارو، با همکاری شرکتی به نام Absci برای طراحی درمانی جدید برای سرطان با استفاده از فناوری به نام هوش مصنوعی موافقت کرده است. AstraZeneca با پرداخت ۲۴۷ میلیون دلار برای این همکاری موافقت خود را اعلام کرد. AstraZeneca و Absci برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی Absci برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از پروتئین‌ها به امید یافتن درمانی جدید برای سرطان، که اولویت اصلی AstraZeneca است، با یکدیگر همکاری می‌کنند. آنها فاش نکرده‌اند که قصد دارند روی کدام نوع سرطان تمرکز کنند.

دولت ایالات متحده فراخوان ۴۸۶ خودروی شاسی بلند BMW تولید شده در سال ۲۰۱۴ را اعلام کرده است. این فراخوان مربوط به ایربگ‌های ساخته شده توسط یک شرکت ژاپنی به نام Takata Corp است. این نقص در سیستم ایربگ راننده می‌تواند باعث پرتاب ترکش‌های فلزی شده و احتمالاً افراد داخل خودرو مجروح یا کشته شوند. Takata از نیترات آمونیوم فرار برای ایجاد یک انفجار کوچک برای باد کردن کیسه‌های هوا در تصادف استفاده کرد. اما این ماده شیمیایی می‌تواند به مرور زمان در معرض دما و رطوبت بالا خراب شود و با نیروی زیاد منفجر شده و ترکش هایی را به بیرون پرتاب کند.