شهر خبر

آرامش بازار خودرو بهم ریخت / گرانی به سراغ این خودرو ها رفت

اقتصاد آرامش بازار خودرو بهم ریخت /  گرانی به سراغ این خودرو ها رفت

افزایش نوسانات قیمتی در بازار خودرو های سایپا، همراه با افزایش قیمت خودرو های ایران‌خودرو و بازگشایی سامانه فروش یکپارچه، باعث آشفتگی در بازار خودرو گردیده و رشد ۶ و ۷ میلیونی در قیمت برخی از مدل‌ها را نشان می‌دهد.

قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی می‌شوند. عوامل داخلی شامل مواردی مانند کیفیت خودرو، تکنولوژی استفاده شده در ساخت، قابلیت‌های امنیتی و رفاهی، طراحی و برند خودرو و ... هستند. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت سوخت، قوانین و مقررات دولتی، رقابت با سایر شرکت‌های خودروسازی، تقاضای بازار و ... هستند. بنابراین، قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر مجموعه‌ای از عوامل داخلی و خارجی قرار می‌گیرد که هر یک از آن‌ها می‌تواند بر قیمت نهایی خودرو تأثیرگذار باشد.

فعالان بازار خودرو معتقدند خبر بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو که اواسط هفته گذشته اعلام شد یکی از دلایلی است که می‌توان آشفتگی امروز در بازار خودرو را به آن نسبت داد.  

رشد قیمت برخی از سایپایی‌ها در حالی رقم خورد که دلار نسبت به چهارشنبه هفته گذشته تغییر قیمت نداشت، دلار از اواسط هفته گذشته شکل ثابت به خود گرفته است و برخلاف تصوارت این ثبات نتوانست تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد. بطوریکه رصد بازار نشان می‌دهد «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار رشد ۶ میلیونی داشت و «کوییک دنده‌ایS» هم افزایش ۷ میلیونی را تجربه کرد.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودرو های «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX » ، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و  «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی امروز «شاهینG» در بازار ۵۹۱ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما خانواده کوییک امروز بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند، با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار ۳۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد ۶ میلیونی داشت «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار ۳۵۴ میلیون قیمت خورد و رشد ۷ میلیونی را تجربه کرد.

 از سوی دیگر امروز قیمت «تیبا صندوق‌دار» هم در بازار امروز ثبات قیمت داشت و ۳۳۸ میلیون رسید و «تیبا ۲ معمولی» هم با رشد یک میلیونی ۳۴۲ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر قیمت «ساینا دنده‌ای S» هم با رشد ۴ میلیونی به ۳۴۰ میلیون رسید.

قیمت-خودرو