شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#سیاست خارجی#غزه

بورل: حق اسرائیل برای دفاع از خود نامحدود نیست

بورل: حق اسرائیل برای دفاع از خود نامحدود نیست

ایرنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی در غزه هشدار داد که حق این رژیم برای دفاع از خود نامحدود نیست.

جوسپ بورل روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: متأسفانه، خصومت‌ها در غزه از سر گرفته شده و می‌بینیم که چگونه تلفات بالای غیرنظامیان همچنان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه نحوه استفاده اسرائیل از حق ادعایی دفاع از خود مهم است تصریح کرد: اسرائیل باید به قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین جنگ احترام بگذارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: این نه تنها یک تعهد اخلاقی که یک الزام قانونی نیز هست.

وی گفت: ما همچنین از خشونت فزاینده در کرانه باختری که به گفته سازمان ملل، ۲۷۱ فلسطینی از هفتم اکتبر تاکنون کشته شده اند، ابراز تاسف می کنیم.

بورل افزود: توقف موقت در غزه باعث آزادی برخی از اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه شد؛ اما این کافی نیست.

وی تاکید کرد: وقفه های بشردوستانه باید از سر گرفته و به طور همزمان برای تحقق یک راه حل سیاسی جامع در تمام سرزمین های فلسطین تلاش شود.

آتش‌بس موقت در نوار غزه بعد از هفت روز و تبادل تعدادی از اسرا بین صهیونیست‌ها و جنبش مقاومت حماس، با مخالفت و تعلل تل‌آویو در تمدید آن، از بامداد جمعه به پایان رسید و بار دیگر صدای مهیب انفجارها و پرواز جنگنده‌ها آرامش نسبی روزهای گذشته را از میان برداشت.

دفتر نخست‌وزیری رژیم تروریست صهیونیستی دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «با بازگشت به جنگ، ما متعهد به دستیابی به اهداف جنگ هستیم».

رادیو ارتش صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع سیاسی ارشد گزارش داد: «ما با تمام قدرت به نبرد بازگشته‌ایم و هیچ مذاکره‌ای برای آزادسازی بازداشتی‌ها انجام نمی‌شود».

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۱۵ هزار فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی در غزه شهید شده‌اند که از این میزان ۶ هزار تن کودک بوده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسئول پایان آتش‌بس در غزه است گفت که این رژیم با هیچ کدام از پیشنهادات تبادل اسرا موافقت نکرد.

310310