شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بورس کالا#رکود#بورس#کالا#رنگ#باخت؟

رکود در بورس کالا رنگ باخت؟

به گفته علیجانی، محصولات پلیمر در هفته نخست آذر با ۲ گانه کاهش و افزایش همراه بودند.

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، رکود به شدت هفته‌های پیشین در معاملات هفته گذشته بورس کالا قابل مشاهده نبود اما رونق چندانی هم در این بخش شکل نگرفت.

مهدیه علیجانی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: تقاضای ضعیف مصرف‌کنندگان و نبود چشم‌انداز مثبت برای ساخت مسکن باعث ایجاد رکود در مقاطع فولادی شده است.

وی ادامه داد: افت قیمت پایه شمش به پایین‌ترین میزان خود از ابتدای فروردین سال جاری تا کنون باعث شد که بالاخره نوردسازان ترغیب به خرید شوند. بنابراین بر میزان تقاضا در این بخش افزوده شد، در نهایت نیز رینگ معاملات شمش با رونق همراه شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره به ترتیب ۶۳ درصد، ۲۴.۸ درصد و ۱۸.۸ درصد شمش فخوز مورد معامله قرار گرفتند.

علیجانی بیان کرد: محصولات پلیمر در هفته نخست آذر با ۲ گانه کاهش و افزایش همراه بودند. به نحوی که با آغاز ماه و شارژ سهیمه‌ها شاهد بودیم که با اعمال محدودیت در خرید گروه پلی‌ پروپیلن از ورود تقاضای سنگین به این گروه ممانعت به عمل آمد.

در برنامه امروز بورسان، مهران امیدی سرپرست تحلیل کارگزاری آگاه به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت معاملات در بورس کالا را مورد بررسی قرار داد.