شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#کالاهای اساسی#حوزه

پیامد تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران چیست؟

به گفته امیدی، آمار و ارقامی که از تورم کالاهای اساسی منتشر شده است از موفقیت بانک مرکزی در حوزه اجرای سیاست انقباضی حکایت دارد.

فردای اقتصاد: سرپرست تحلیل کارگزاری آگاه معتقد است، سیاست انقباضی بانک مرکزی که در کوتاه مدت موفقیت آمیز بود کماکان تداوم دارد.

مهران امیدی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها در ایران بر اساس استانداردهای حسابداری صورت می‌گیرد. اکنون شکاف بزرگی بین ارزش واقعی و ارزش دفتری دارایی شرکت‌ها ایجاد شده است.

در اینجا نگاه سیاست‌گذار به موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها نکته حائز اهمیتی است.

اخیرا سازمان بورس در وهله اول هلدینگ‌ها و در ادامه بانک‌ها را با محوریت تجدید ارزیابی دارایی‌ها فراخواند.

وی ادامه داد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها در صورتی که از محل دارایی‌های استهلاک‌پذیر باشد، طبعا طبعاتی را برای سهامداران حقیقی و حقوقی در پی خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش سود شرکت‌ها به واسطه هزینه استهلاک بالا خواهد بود که این مهم دارای مزایا و معایبی است.

امیدی بیان کرد: تجدید ارزیابی از محل دارایی‌های استهلاک‌پذیر باعث می‌شود، سودهای نسبتا موهومی که شرکت‌ها شناسایی کردند، کاهش پیدا کند. این مهم حتی به کاهش حاسیه سود نیز می‌انجامد و احتمالا DPS را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حال جریان نقدی باقی مانده در شرکت به شرط سرمایه‌گذاری در دارایی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذارانی با نگرش بلند مدت مطلوب ارزیابی شود.

سرپرست تحلیل کارگزاری آگاه تصریح کرد: آمار و ارقامی که از تورم کالاهای اساسی منتشر شده است از موفقیت بانک مرکزی در حوزه اجرای سیاست انقباضی حکایت دارد.

در برنامه امروز بورسان، مهران امیدی سرپرست تحلیل کارگزاری آگاه به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت معاملات در بورس کالا را مورد بررسی قرار داد.