شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتمی

از جریمه تولیدکنندگان تخم‌مرغ تا ساخت هواپیمای مقاوم در برابر حملات اتمی

اقتصاد از جریمه تولیدکنندگان تخم‌مرغ تا ساخت هواپیمای مقاوم در برابر حملات اتمی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

دولت‌ها و سرمایه‌گذاران پول زیادی را در فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌تواند به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند. آنها ریسک این فناوری‌های جدید را می‌پذیرند به این امید که بتوانند به ایجاد جهانی بهتر برای محیط‌زیست کمک کنند. رهبران تقریباً ۲۰۰ کشور در کنفرانسی به نام COP۲۸ در دبی گرد هم می‌آیند تا در مورد راه‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی صحبت کنند. آنها در حال بحث در مورد فناوری‌های جدیدی هستند که می‌توانند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با گرمایش زمین کمک کنند.

تویوتا موتور تولید برخی از خطوط مونتاژ قدیمی را که به طور مشترک با یک شرکت چینی کار می‌کند متوقف کرده است. بر اساس گزارش رسانه ها، این تصمیم به دلیل کاهش فروش اتخاذ شده است. تویوتا تولید را در کارخانه Tianjin خود در چین به طور عمدی متوقف کرد. آنها در حال تطبیق تولید روزانه خود بر اساس تغییرات در انواع خودروهایی هستند که قصد دارند در آن منطقه تولید کنند. تویوتا در چین با مشکل مواجه است، علت آن هم کاهش فروش نسبت به قبل است. چین بازار مهمی برای تویوتا است، زیرا تقریباً یک پنجم تمام خودروهایی که در سرتاسر جهان می‌فروشند در چین فروخته می‌شوند. این شامل خودروهای تویوتا و خودروهای لوکس برند لکسوس می‌شود.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

چندین شرکت تولید‌کننده محصولات غذایی از تولیدکنندگان بزرگ تخم‌مرغ به دلیل توطئه برای محدود کردن تعداد تخم‌مرغ‌های موجود در ایالات متحده شکایت کردند. هیات منصفه فدرال در Illinois به تولیدکنندگان تخم‌مرغ دستور داد ۱۷.۷ میلیون دلار غرامت بپردازند که طبق قانون فدرال به طور خودکار به بیش از ۵۳ میلیون دلار افزایش یافت. افرادی که تخم‌مرغ تولید می‌کنند به دلیل همکاری با یکدیگر برای کنترل تعداد تخم‌مرغ در ایالات متحده مقصر شناخته شدند که باعث افزایش قیمت‌ها شد. این اتفاق مدت‌ها پیش، بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ رخ داد.

آمازون با خرید سه موشک از SpaceX که متعلق به ایلان ماسک است، موافقت کرده است. این خرید به آمازون کمک می‌کند تا ماهواره‌های خود را به فضا بفرستد تا بتوانند خدمات اینترنتی را از فضا ارائه دهند. دو شرکت SpaceX و آمازون در حال کار بر روی ارائه خدمات اینترنتی از هزاران ماهواره در فضا هستند. SpaceX درحال‌حاضر ۵۰۰۰ ماهواره دارد که ارائه خدمات اینترنتی را انجام می‌دهد، در حالی که آمازون به تازگی آزمایش دو ماهواره را آغاز کرده و قصد دارد بیش از ۳۰۰۰ ماهواره دیگر را پرتاب کند. آنها قصد دارند سال آینده آزمایش خدمات اینترنتی را با مشتریان تجاری آغاز کنند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

OpenAI، شرکتی که چت بات‌ها را تولید می‌کند، قصد داشت وب‌سایتی راه‌اندازی کند که در آن کاربران بتوانند با انواع مختلف چت‌بات‌های ایجاد شده توسط افراد دیگر تعامل داشته باشند. با این حال، آنها تصمیم گرفته‌اند این راه‌اندازی را به تعویق بیاندازند زیرا با مشکلاتی مرتبط با تغییرات در رهبری شرکت خود مواجه شده‌اند. آنها می‌خواهند قبل از راه‌اندازی وب‌سایت مطمئن شوند که همه چیز به خوبی اجرا می‌شود. OpenAI برای افرادی که از چت ربات قابل تنظیم خود به نام ChatGPT استفاده می‌کنند ایمیلی ارسال کرد و اعلام کرد که طبق برنامه‌ریزی قبلی به جای اواخر سال ۲۰۲۳، فروشگاه GPT را در اوایل سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهند کرد. فروشگاه GPT مکانی خواهد بود که کاربران می‌توانند به نسخه‌های مختلف فناوری GPT دسترسی داشته باشند و آن را خریداری کنند.

نیروی هوایی ایالات متحده برای ایجاد نسخه جدیدی از هواپیمای E-۴B Nightwatch که "هواپیما روز رستاخیز" نامیده می‌شود، بوئینگ را از صحنه رقابت حذف کرده است، این هواپیمای جدید امکان این را دارد که از حمله اتمی جان سالم به در ببرد.این تصمیم، رقابت برای ساخت هواپیمای جدید را تغییر داده است. دو شرکت برای قرارداد جایگزینی هواپیماهای قدیمی که از دهه ۱۹۷۰ برای عملیات نظامی استفاده می‌شدند، رقابت می‌کردند. درحال‌حاضر یکی از شرکت‌ها کنار رفت، بنابراین اکنون فقط یک شرکت در تلاش است تا قرارداد را به‌دست آورد. شرکتی که هنوز در رقابت است Sierra Nevada Corp نام دارد و یک پیمانکار خصوصی دفاعی است.