شهر خبر

همکاری غول خودروسازی چین با هوآوری / خودروی هوشمند چینی در راه است

خودرو همکاری غول خودروسازی چین با هوآوری / خودروی هوشمند چینی در راه است

یک شرکت خودروساز چینی با همکاری هوآوی سیستم‌های خودران و هوشمند تولید خواهند کرد.

شرکت خودروسازی چانگان، با نام رسمی شرکت خودروسازی چانگان (Changan Automobile Co., Ltd)، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین است. این شرکت در سال ۱۸۶۲ تأسیس شده و در حال حاضر مجموعه‌ای از برندهای خودروسازی را با نام‌های چانگان، Ford Changan، Oushang و Linmax در اختیار دارد. چانگان به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودروسازی چین، در حال تلاش برای تولید خودروهایی با کیفیت بالا و تکنولوژی پیشرفته است. این شرکت در زمینه خودروهای الکتریکی و هیبریدی نیز فعالیت دارد. به طور کلی می‌توان گفت که شرکت خودروسازی چانگان با بهره‌گیری از تکنولوژی روز، به عنوان یکی از برندهای خودروسازی برجسته در چین و جهان شناخته می‌شود.

شرکت خودروسازی چانگان تفاهم‌نامه‌ای را با غول تکنولوژی هوآوی امضا کرده تا با سرمایه‌گذاری در یک شرکت جدید به تولید اجزا و سیتمهای خودکار هوشمند بپردازند.

چانگان در اطلاعیه‌ای خطاب به بورس شنژن این خبر را اعلام کرده است. بر اساس این اظهارنامه هوآوی شرکت جدید را تاسیس می‌کند و خودروسازی چانگان تا ۴۰ درصد از سهام این شرکت جدید را در اختیار خواهد گرفت.

بعد از این قرارداد سهام دو شرکت در بازار با رشد قابل توجهی مواجه شد.

چانگان اعلام کرده که این سرمایه گذاری به آنها کمک می‌کند تا به سمت تبدیل شدن به یک شرکت فناوری حمل و نقل هوشمند کم کربن و هوشمند حرکت کند. در بیانیه آمده است که طرح مشارکت تاثیر قابل توجهی بر نتایج عملیاتی شرکت در سال جاری نخواهد داشت.