شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#غزه

ترس و وحشت افسران صهیونیست از پیچیدگی و وسعت تونل‌های غزه

ترس و وحشت افسران صهیونیست از پیچیدگی و وسعت تونل‌های غزه

ایسنا نوشت: یک افسر یگان مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی درباره گستره وسیع تونل‌های نوار غزه ابراز شگفتی و تاکید کرد که این تونل‌ها بیش از انتظار اسرائیل، پیچیده و قوی هستند.

این تونل‌ها که در عمق زمین در نوار غزه ساخته شده است محور استراتژی نظامی حماس و هدف اصلی نیروهای صهیونیستی در طول بیش از هفت هفته حملات سهمگین اسرائیل علیه غزه بوده است.

یک افسر یگان مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با نشریه نیوزویک اظهار داشت: ما می‌دانستیم که این همان چیزی است که انتظار داشتیم ببینیم، اما من توقع نداشتم که این تونل‌ها تا این حد قوی باشند، یعنی مقادیر زیادی بتن، پله‌های متعدد و تقاطع‌های زیادی در این تونل‌ها وجود دارد. واقعاً شگفت‌آور است. آنها واقعاً پیچیده‌اند.

افسر ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این تونل‌ها به عنوان چالشی در برابر تلاش‌های اسرائیل برای شکست حماس در مرگبارترین جنگی که تاکنون در درگیری‌های ۷۵ ساله اسرائیل و فلسطین وجود داشته است، هستند.

او مدعی شد که برخی از آنها به مراکز غیرنظامی، به بیمارستان‌ها، به درمانگاه ها و مساجد متصل هستند.

به همین بهانه، بیمارستان‌های نوار غزه در طول حملات اخیر رژیم صهیونیستی هدف اصلی عملیات ارتش اسرائیل بودند. ارتش صهیونیستی حتی تصاویری از گشت و گذار نیروهای خود در برخی از تونل‌های ادعایی در نزدیکی یا مستقیماً در زیر چندین بیمارستان در غزه، ازجمله بیمارستان شفا، بیمارستان رنتیسی، بیمارستان شیخ حمد و بیمارستان اندونزی منتشر کرده است.

حماس بارها ساخت یا استفاده از تونل‌تا در زیر بیمارستان‌ها یا سایر مکان‌های غیرنظامی تحت حفاظت قوانین بین‌المللی را رد کرده است.

جنبش حماس طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در ۱۹ نوامبر برگزار شد، مقامات صهیونیستی را به فریب و انتشار اطلاعات نادرست متهم و تاکید کرد که آنها از این اطلاعات به‌عنوان ابزاری برای توجیه حملات وحشیانه خود علیه بیمارستان‌ها و تاسیسات غیرنظامی همچون مجتمع پزشکی شفا در عرصه جهانی استفاده می‌کنند.

افسر یگان مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به نیوزویک گفت که با توجه به خطری که به عمق بیش از حد این تونل‌ها مربوط می‌شود نیروهای اسرائیلی ترجیح می‌دهند بدون ورود به آن‌ها، از حملات هوایی یا مواد منفجره برای تخریبشان استفاده کنند.

310310