شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

تاکتیک انفجاری در بورس / سه صنعت هنوز اصلاحات انجام ندادند

بورس، بانک و بیمه تاکتیک انفجاری در بورس / سه صنعت هنوز اصلاحات انجام ندادند

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس گفت: ۵۰ درصد شرکت‌های بورسی اساسنامه واریز سود تقسیمی مجامع خود را اصلاح کردند

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس گفت: تاکنون ۵۰ درصد شرکت‌های بورسی اساسنامه واریز سود تقسیمی مجامع خود را اصلاح کرده‌اند.

سعید واشقانی فراهانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کاهش زمان پرداخت سود شرکت‌ها گفت: این موضوع در رابطه با مصوبه‌ای سال گذشته هیات مدیره سازمان بورس در خصوص تغییرات اساسنامه شرکت‌ها بود و بر اساس ابلاغیه‌ای که در خصوص اصلاح اساسنامه ناشران در فروردین ۱۴۰۲ صادر شد تمام شرکت‌هایی که جزو شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس هستند نسبت مکلف به اصلاح اساسنامه و کاهش زمان پرداخت سود مجمع به چهار ماه هستند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: البته چند گروه صنعت شامل بیمه‌ها، بانک‌ها و لیزینگ‌ها هستند که اساسنامه آن‌ها توسط مراجع نظارتی دیگر (بیمه مرکزی و بانک مرکزی) ابلاغ می‌شود لذا ناشران این گروه از صنایع هنوز الزامی برای اصلاح اساسنامه و کاهش زمان پرداخت سود ندارند هرچند که پیگیر تغییرات آن از بیمه مرکزی و بانک مرکزی هستیم. اما بقیه گروه‌ها مکلف هستند اساسنامه خود را اصلاح کنند.

واشقانی فراهانی عنوان کرد: تاکنون ۵۰ درصد شرکت‌ها این تغییرات را اعمال کرده‌اند و تعدادی از شرکت‌ها همچنان اقدامی انجام نداده‌اند سازمان بورس هم تاکید کرده است که حتما باید این اقدام انجام گیرد واقعیت این است که باید مدت معقولی فراهم باشد. تا شرکت‌ها بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

او افزود: بنظر هر شرکتی که این مصوبه را انجام ندهد یعنی به نوعی به سهامداران خرد خود توجه نکرده و این خود می‌تواند بر قیمت سهم تاثیر گذار باشد طبیعتا شرکت‌هایی که سود به موقع تری پرداخت می‌کنند از جذابیت بیشتری برخوردار خواهند بود.