شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#زعفران#پولساز#منتظر#تغییر#قیمت#طلای#سرخ#باشید

زعفران پولساز شد / منتظر تغییر قیمت طلای سرخ باشید

اقتصاد زعفران پولساز شد / منتظر تغییر قیمت طلای سرخ باشید

نایب رئیس شورای ملی زعفران، با بیان افزایش قیمت‌ها و رشد چشمگیر صادرات، نگرانی‌ خود را در خصوص آینده بازار زعفران ابراز و تأکید کرد: با کاهش تولید به دلیل شرایط اقلیمی، قیمت زعفران با نوسانات تقاضا در بازار مواجه خواهد شد.

غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران  گفت: نرخ کنونی هرکیلو زعفران دسته ۴۸ تا ۵۰ میلیون تومان، پوشال ۵۶ تا ۵۷ میلیون تومان، سرگل ۵۸ تا ۶۰ میلیون تومان و نگین ۶۱ تا ۷۰ میلیون تومان است.

به گفته او، با توجه به روند کاهش تولید ناشی از شرایط اقلیمی نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش بینی می شود که قیمت زعفران با افزایش تقاضا در بازار داخل و صادرات با نوساناتی روبه رو شود.

میری ادامه داد: بنابر آمار سرانه مصرف به ازای هر نفر یک گرم است که براین اساس سال گذشته ۸۰ تن زعفران در کشور مصرف شده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: بنابر آمار ۷ ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است. آمار مربوط به آبان   توسط گمرک اعلام نشده است.

میری گفت: با رفع مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما و دریافت نیم درصد عوارض آب مجازی پیش بینی می شود که روند افزایشی صادرات ادامه یابد.