شهر خبر

کرمانی‌ مقدم: مقابل الدحیل نباید لحظه‌ای ناامید شویم

کرمانی‌ مقدم: مقابل الدحیل نباید لحظه‌ای ناامید شویم

مرتضی کرمانی مقدم می گوید: بازی با استقلال تاجیکستان و نتیجه نگرفتن مقابل این تیم کار ما را سخت کرد؛ بازی‌ای که اگر در آن پیروز شده بودیم حالا حتماً شرایط‌مان خیلی برای صعود مهیاتر بود.

مرتضی کرمانی مقدم مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است کمبود بازیکن روی نیمکت تیم خصوصاً در خط حمله، پرسپولیس را اذیت می‌کند. از این رو معتقد است حتماً باید سرخپوشان در این منطقه تقویت شوند. جدا از این مسائل بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است بازیکنان باید روی بازی با الدحیل و پیروزی مقابل این تیم متمرکز شوند و به بازی‌های دیگر کاری نداشته باشند.


پرسپولیس بازی خوبی ارائه داد، خصوصاً در نیمه اول که موقعیت‌های زیادی را خلق کردیم و چند فرصت خوب گلزنی داشتیم اما متأسفانه از برتری عددی و فنی خودمان استفاده لازم را نبردیم و به نوعی فرصت‌سوزی زیادی داشتیم، در حالی که می‌توانستیم با دو سه گل زده کار تیم میزبان را در همان نیمه اول تمام کنیم. البته یک مسأله دیگر هم وجود دارد که تیم‌هایی که ده نفره می‌شوند دوندگی بیشتری انجام می‌دهند و واقعاً کار را برای تیم مقابل سخت می‌کنند چون بازی از حالت طبیعی خودش خارج می‌شود و شکل فشرده‌تری می‌گیرد.


دقیقاً همینطور است. ما باید در نیمه دوم فشار را بیشتر می‌کردیم، خصوصاً از زمانی که رونالدو تعویض شد آنها در فاز تهاجمی خیلی ضعیف شدند و دیگر حرفی برای گفتن نداشتند و شاید تنها یک شوت از رونالدو در طول نود دقیقه خطرناک‌ترین موقعیت حریف بود که این فرصت هم از دست رفت.


به نظرم نبودن مهاجم گلزن خیلی پرسپولیس را اذیت کرد و من فکر می‌کنم بضاعت پرسپولیس همین بود که دیدیم چون تیم‌مان نیمکت قوی ندارد و بازیکنی به آن شکل خوب روی نیمکت وجود ندارد که حکم یک ناجی را برای تیم ما داشته باشد و حقیقتاً دست یحیی خالی است و همه دیدند که وقتی ما نیاز به تقویت تیم در فاز حمله داشتیم و عمری هم شرایط ایده‌آلی نداشت مجبور شدیم نبیل را به بازی بیاوریم اما با همین بازیکن هم هیچ کار خاصی نتوانستیم در خط حمله انجام دهیم و در واقع اصلاً انگار ده نفره شدیم. شاید یکی از مشکلات پرسپولیس هم قرار نداشتن بازیکنان در شرایط مسابقه بود که ما با یک بازی تدارکاتی برای این دیدار حساس آماده شده بودیم، در حالی که تیم حریف با انجام هر سه روز بازی بسیار آماده رو در روی ما قرار گرفت که به لحاظ فنی روی این تیم تأثیر مثبتی گذاشته بود.

کرمانی‌ مقدم: مقابل الدحیل نباید لحظه‌ای ناامید شویم


بازی با استقلال تاجیکستان و نتیجه نگرفتن مقابل این تیم کار ما را سخت کرد؛ بازی‌ای که اگر در آن پیروز شده بودیم حالا حتماً شرایط‌مان خیلی برای صعود مهیاتر بود. اما این بار به هر حال شرایط اینگونه رقم خورده است. چه بسا که فوتبال است و هزاران مسأله ممکن است در آن به وجود بیاید همانطور که قبلاً هم سابقه داشته که پرسپولیس دو بار به فینال برسد و با قدرت و البته با کمترین بازیکن به این افتخار برسد اما حالا فعلاً شرایط اینگونه است که می‌بینیم.


منطورم این است که ما به نتایج تیم‌های دوم دیگر نباید کاری داشته باشیم و کار خودمان را با قدرت انجام دهیم و به این فکر کنیم که با نتیجه خوب پیروز شویم و تیم حریف را هم از پیش رو برداریم و نگاه مثبت به بازی‌مان مقابل الدحیل داشته باشیم و یک لحظه به این مسأله فکر نکنیم که شانس‌مان کمتر شده و شاید صعود نکنیم چون فکر بد و ناامیدی روی روحیه تیم تأثیر منفی خواهد گذاشت، در حالی که هنوز شانس برای پرسپولیس وجود دارد و ما باید با قدرت مقابل الدحیل بجنگیم و هواداران‌مان را با ارائه یک نمایش زیبا و نتیجه خوب راضی کنیم.


ما باید در خط حمله تقویت شویم و جدا از این موضوع یک مدافع میانی خوب دیگر را هم به خدمت بگیریم چون بازی‌های زیادی مانده و ممکن است مصدومیت برای گولسیانی و کنعانی‌زادگان به وجود آید.

251251