شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله#آیت الله هاشمی

نامه ۵ چهره سیاسی معروف به آیت الله خامنه ای /سپاه نقشه حضور در صنایع نظامی را دارد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

نامه ۵ چهره سیاسی معروف به آیت الله خامنه ای /سپاه نقشه حضور در صنایع نظامی را دارد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

در خاطرات آیت الله هاشمی به نامه ۵ چهره سیاسی معروف به آیت الله خامنه ای اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز اسناد آیت الله هاشمی، در کتاب «به سوی سرنوشت» در تاریخ ۸ آذر ۱۳۶۳ آمده است:

تا ساعت هشت، در دفترم کار کردم. آقای [جواد] اژه ‏ای آمد و رونوشت نامه‏‌ای را که به امضای پنج نفر: آقایان مهندس [میرحسین] موسوی، [مسیح] مهاجری، [جواد] اژه‌‏ای، [سید محمدرضا] بهشتی و [ابوالقاسم] سرحدی‏ زاده به آیت‌‏الله خامنه‌‏ای نوشته‌‏اند - و به خط غالب در حزب انتقاد کرده‌‏اند - آورد. وقت جلسه علنی صرف شور دوم مالیات فروش خودروهای دست دوم شد. مراجعات زیادی از طرف نمایندگان درباره مسائل جاری سپاه داشتم.

ظهر، آقای عبدالله نوری آمد و راجع به مسائل جاری و تلاش برای طرد انقلابی‌‏ها و محاصره آیت‏‌الله منتظری و... اظهار نگرانی نمود. نماینده گچساران آمد. خواستار سفر من به کهکیلویه و کمک به نیازمندی‌های منطقه بود و کسی را نیز همراه آورد که برای حل مشکل عده‏‌ای که در زمین وقفی شهرری، خانه ساخته‏‌اند و دچار مشکل شده‏‌اند، کمک می‏‌خواست.

عصر، برای مسئولان آموزش استان‌های حزب [جمهوری اسلامی] صحبت کردم و روی اتحاد و احتراز از باندبازی و یک بعدی کردن حزب [جمهوری اسلامی] و تأکید بر موضع حمایت از محرومان حزب صحبت کردم. فرماندهان سپاه و نمایندگان امام در سپاه آمدند. مفصل برای آنها درباره نقش نیروهای مسلح و برخورد دشمنان و احتراز از دو دستگی صحبت کردم. آقای [شیخ حسن] صانعی [از دفتر امام] تلفن کرد و گفت امام دستور داده‌‏اند، سران قوه درباره وضع دانشگاه‌‏ها، فوراً تصمیم‌‏گیری نمایند. گفتم ما تصمیم گرفته‌‏ایم و خدمت امام هم گفته‌‏ایم. رئیس جمهور و نخست وزیر هم تلفن کردند و در همین باره صحبت کردیم. در این مورد مشکلی داریم.

نقشه سپاه برای حضور در صنایع نظامی

همچنین در خاطرات آیت الله هاشمی در کتاب پس از بحران آمده است؛

دوشنبه ۸ آذر دستور جلسه علنی درباره طرح احیاء و واگذاری اراضی مزروعی «اصلاحات ارضی» بود. تعاریف و اصطلاحات تصویب شد. دو سؤال هم انجام گردید. ظهر امام جمعه قروه آمد و از اختلاف استاندار و نماینده امام در غرب [کشور] گفت و از لزوم تأسیس مدرسه علوم دینی برای شیعه؛ قرار شد کمک کنم. عصر در جلسه نمایندگان عضو حزب جمهوری [اسلامی] شرکت کردم. قرار شد چند حوزه و یک کانون برای نمایندگان [عضو حزب] تشکیل شود. لیست حدود هفتاد نفر که تقاضای عضویت کرده بودند، بررسی شد، اکثراً تصویب و چند نفری هم علامت سؤال داشتند که قرار شد رسیدگی شود.

پس از نماز مغرب آقای [خسرو] تهرانی و آقای ایمانی آمدند و راجع به بعضی از مسئولان که احتمال ارتباط و همکاری با اجانب درباره آنها می‌رود، مذاکره شد و راجع به تعقیب حزب توده سؤال کردند که نظر جلسه دیشب را گفتم. حاج محسن رفیق دوست هم آمد. راجع به صنایع نظامی حرف داشت. سپاه نقشه حضور در صنایع نظامی دارد؛ راجع به هیأت دولت مطالبی داشت. در دفتر آقای رئیس جمهوری با شورای سرپرستی و مدیر عامل صداوسیما و سران سه قوه جلسه داشتیم. اختلاف هنرمندان اسلامی و غیر اسلامی و اختلاف شورای سرپرستی با مدیر عامل بر سر مدیریت شبکه ۲ مطرح و بحث شد. آخر شب به مجلس آمدم.

۲۷۲۱۵