شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس

تل‌آویو در انتظار تمدید آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست بیشتر است

تل‌آویو در انتظار تمدید آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست بیشتر است

ایسنا نوشت: روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد، انتظار می‌رود جنبش حماس امروز (چهارشنبه) ششمین گروه اسرا را در حین آتش‌بس تمدید شده با رژیم صهیونیستی آزاد کند.

یک مقام صهیونیستی بدون آنکه نام خود را فاش کند به روزنامه واشنگتن‌پست گفت: «این وقفه (آتش‌بس) قرار است امروز به پایان برسد، اما اسرائیل انتظار دارد دو تا سه روز دیگر تمدید شود.»

اما او افزود: «این توقف به آتش‌بس دائمی منجر نخواهد شد و راندن حماس از غزه همچنان برای اسرائیل حیاتی است.»

وزرای خارجه گروه هفت و نماینده عالی اتحادیه اروپا گفتند که از تمدید بیشتر این آتش‌بس موقت حمایت می‌کنند و امیدوارند که طی آن تدارکات بیشتری به غزه برسانند.

رژیم صهیونیستی و جنبش حماس شامگاه دوشنبه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا بر سر تمدید دو روزه آتش‌بس توافق کردند که امروز در صورت عدم تمدید به پایان خواهد رسید.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

310310