شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

ریزش شدید قیمت گوجه در راه است / فعلا گوجه ارزان را از این اماکن بخرید

بازار و اصناف

رییس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران با اشاره به گرانی گوجه فرنگی در روزهای اخیر گفت: از ۱۰ روز آینده بازار به تعادل خواهد رسید و گوجه ۱۰ هزار تومان افت قیمت خواهد داشت.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تهران امشب، سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ در برنامه تهران ۲۰ ضمن اشاره به قیمت گوجه فرنگی در میادین شهرداری گفت: ما برای آنکه سوء استفاده‌ای صورت نگیرد و مصرف کنندگان هم متضرر نشوند، گوجه فرنگی را به سه دسته گوجه انباری، بوته ای و گلخانه ای تقسیم کردیم که قیمت آنها به ترتیب برای آنکه مصرف ۲۰، ۲۶ و ۳۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد:  با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی به زودی قیمت گوجه متعادل خواهد شد.

 ۱۰ روز آینده بازار گوجه به تعادل خواهد رسید

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران ضمن اشاره به علت گرانی گوجه فرنگی گفت: متاسفانه در بارندگی‌های اخیر که با تگرگ همراه بود، بسیاری از گوجه‌ها  ازبین رفتند و همین امر منجر به گران شدن قیمت گوجه فرنگی شد.

وی افزود: از ۱۰ روز آینده بازار به تعادل خواهد رسید و گوجه در هر کیلو ۱۰ هزار تومان افت قیمت خواهد داشت.

دارایی نژاد گفت: قیمت گوجه انباری که در  سطح شهر ۲۰ هزار تومان است هم اکنون در میدان به صورت ۱۷ هزار تومان قیمت گذاری میشود به این دلیل که غرفه دار هزینه حمل و نقل و هزینه غرفه را دارد و برای غرفه‌دار رقمی پایین تر از این قیمت مناسب نیست.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران ضمن اشاره به صادرات گوجه به دیگر کشور ها افزود: ما هم اکنون در این کمبود گوجه، به عراق، پاکستان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس، تا هزار تن صادرات داریم و از وزارت کشاورزی تقاضا داریم این مقدار صادرات را به تهران ارسال کنند چرا که تمام کشور از تهران تغذیه می‌شوند.

وی افزود: در برخی از روستاهای استان بوشهر کشت گوجه به دلیل بارندگی عقب افتاده است و به همین دلیل هم اکنون گوجه هایشان دو رنگ می‌باشد و ما قول میدهیم در ۱۰ روز آینده، با رسیدن این گوجه ها، قطعاً افت قیمت را شاهد خواهیم بود.

دارایی نژاد با اشاره به برنامه ریزی برای میوه شب یلدا گفت: برای شب یلدا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و میوه مورد نیاز را دپو کرده ایم.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران در پایان عنوان کرد: هم اکنون قیمت انار از ۱۰ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان، قیمت پرتقال از ۸ هزار تومان تا ۱۷ هزار تومان آماده پخش است همچنین هندوانه هم هم اکنون ۱۵ هزار تومان تا ۱۷ هزار تومان است که به لطف خدا برای شب یلدا، با قیمت کمتری عرضه خواهیم کرد.