شهر خبر

گوشت ارزان در این استان ها پیدا می شود / بازار مرغ به ثبات رسیده است

بازار و اصناف گوشت ارزان در این استان ها پیدا می شود / بازار مرغ به ثبات رسیده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر میانگین قیمت گوشت قرمز و سفید در این استان از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

ضرورت تنظیم بازار گوشت برای حفظ سلامت و رفاه اجتماعی بسیار حیاتی است. با توجه به افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به مصرف گوشت، تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. عدم تنظیم بازار می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها، کاهش کیفیت گوشت و حتی افزایش بیماری‌های مرتبط با مصرف گوشت شود. بنابراین، باید سیاست‌های مناسب برای تنظیم بازار گوشت اعمال شود تا بهبود وضعیت اقتصادی و بهبود سلامت جامعه محقق شود.

جواد اشرفی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: براساس رصدهای میدانی صورت گرفته، استان خراسان جنوبی پایین‌ترین قیمت گوشت‌ قرمز و سفید را در سطح کشور دارد.

وی افزود: مشکلی برای تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز نداریم اما برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در استان سازمان جهاد کشاورزی تمهیدات لازم را بیندیشد تا در صورت لزوم، خروج دام از استان محدود شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌هایی که در کارگروه تنظیم بازار مطرح شده تامین لاستیک در بازار است و خوشبختانه با توجه به اینکه کارخانه کویر تایر استان به ظرفیت کامل رسیده در هفته‌های آینده در زمینه تامین لاستیک مشکلی نخواهیم داشت.

وی به دغدغه تامین اقلام تره‌بار، پیاز و گوجه فرنگی در استان اشاره کرد و گفت: مقرر شد تعاون روستایی خراسان جنوبی با هماهنگی استان‌های تامین‌کننده برای تامین این اقلام مورد نیاز مردم اقدام کند.

اشرفی افزود: برای تامین شکر و برنج نیز مشکلی وجود ندارد و کارخانه قند قهستان فعالیت خود در زمینه شکر را آغاز کرده که امیدواریم در آینده نزدیک از برکات این کارخانه هم برای تامین شکر استان استفاده داشته باشیم.

وی درباره تمهیدات پیش‌بینی شده برای تامین میوه شب عید و ماه مبارک رمضان گفت: تعاون روستایی نسبت به ذخیره‌سازی ۱۰۰ تن سیب، ۱۰۰ تن پرتقال همچنین ۱۳ تن خرما در سطح استان اقدام خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین شیر یارانه‌ای مورد نیاز برای توزیع در بین بیش از ۱۱۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی مدارس دولتی استان تامین خواهد شد و توزیع شیر ۲ روز در هفته انجام می‌شود.

بیست و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی امروز به ریاست معاون استاندار و دبیری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

گزارش جذب و توزیع کالاهای اساسی توسط سازمان جهاد کشاورزی، وضعیت بازار و آخرین اقدامات بازرسی توسط اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت، جذب و ذخیره سازی میوه شب عید توسط تعاون روستایی و گزارش کیفیت گندم و آرد در استان توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی از دستور کارهای این نشست بود.