شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان

دلیل افزایش سن بازنشستگی / تامین مالی از جیب کارکنان برای بازنشستگان

بورس، بانک و بیمه دلیل افزایش سن بازنشستگی / تامین مالی از جیب کارکنان برای بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه اخیر مجلس درباره افزایش سن بازنشتگی، افرادی که بیش از ۲۸ سال سابقه کار داشته باشند، به سنوات اشتغالشان افزوده نمی‌شود و می‌توانند با ۳۰ سال و بانوان نیز با ۲۵ سال کار می‌توانند بازنشسته شوند.

صندوق‌های بازنشستگی، ابزارهای مالی هستند که به منظور فراهم‌آوردن منابع مالی برای بازنشستگان در آینده تشکیل می‌شوند. این صندوق‌ها از سرمایه‌گذاری در مختلف دارایی‌ها مانند سهام، اوراق بهادار، املاک، و سایر ابزارهای مالی بهره می‌برند تا سود به دست آورده و امکان پرداخت بازنشستگی به اعضا را فراهم کنند. اعضای صندوق با واریز سرمایه به طول سال‌ها به صورت دوره‌ای، سهمی از منابع صندوق را به اختصاص خود در موقع بازنشستگی به‌دست می‌آورند. این ابزارها معمولاً تحت نظارت و مدیریت حسابرسانه‌ای قرار دارند و هدف آنها تأمین آینده مالی بازنشستگان و ایجاد امکانات مالی پایدار برای آنان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : اگر دولت به صندوق‌های بازشستگی کمک نکند، آن‌ها نمی‌توانند روی پای خودشان بایستند.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه اخیر مجلس درباره افزایش سن بازنشتگی، افرادی که بیش از ۲۸ سال سابقه کار داشته باشند، به سنوات اشتغالشان افزوده نمی‌شود و می‌توانند با ۳۰ سال و بانوان نیز با ۲۵ سال کار می‌توانند بازنشسته شوند.

وی افزود: درحال حاضر برخی از افراد، متقاضی افزایش سن بازنشتگی هستند که بتوانند تا ۶۵ سال هم ادامه کار بدهند.

قادری اظهار داشت : وقتی سن امید به زندگی افزایش پیدا کرده و فرد هم توان کار دارد، می‌تواند به جای اینکه برای ادامه کار از تشکیلات و محل کار خود خارج شود، در همان تشکیلات خودش، به کار خود ادامه دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت به صندوق‌های بازشستگی کمک نکند، آن‌ها نمی‌توانند روی پای خودشان بایستند؛ البته این مشکل منحصر به کشور ما نیست بلکه بسیاری از کشورهای اروپایی برای حل این مشکل، سن بازنشتگی را افزایش داده‌اند.