شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قطر#غزه#فلسطین

امیدواری قطر به توقف جنگ غزه و دستیابی به راه‌حل سیاسی، پس از تمدید آتش‌بس

امیدواری قطر به توقف جنگ غزه و دستیابی به راه‌حل سیاسی، پس از تمدید آتش‌بس

ایسنا نوشت: روزنامه الشرق قطر با اشاره به اینکه تحولات فلسطین در راس اولویت‌های امیر قطر قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که پس از تمدید آتش‌بس، تلاش‌هایی برای توقف این جنگ و دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای آن آغاز شود.

روزنامه الشرق قطر امروز (سه‌شنبه) نوشت، مساله فلسطین و تحولات آن در راس اولویت‌های تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر قرار دارد، به طوری که در حال حاضر در تمامی مناسبت‌ها، اقدامات، تماس‌ها و دیدارهای امیر قطر چه در سطح دوجانبه با سران کشورهای دوست و برادر و چه در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی این موضوع به شکل جدی مطرح است.

همچنین الشرق نوشت، بیانیه روز دوشنبه قطر درباره دستیابی به توافقی برای تمدید آتش‌بس انسانی در نوار غزه به مدت دو روز دیگر در چارچوب میانجی‌گری‌های مستمر آن میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی که عالی‌ترین نتیجه رایزنی‌ها و اقدامات دیپلماتیک و سازنده آن با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بود، در واقع موفقیتی است که به دستاوردهای‌ دوحه در امضای توافق موفق آتش‌بس انسانی به عنوان نقطه عطفی در جنگ به سوی مسیر درست افزوده شد.

این روزنامه قطری در ادامه نوشت، دوحه امیدوار است با تمدید توافق آتش‌بس، حرکت به سمت توقف جنگ و کشتار غیرنظامیان در نوار غزه آغاز شده و در راستای دستیابی به راه‌حلی سیاسی که بتواند صلحی پایدار در منطقه ایجاد کرده و به چرخه خشونت پایان دهد، تلاش شود.

همچنین الشرق نوشت، قطر همچنان تاکید دارد که تنها راه این مساله دستیابی به راه‌حلی عادلانه و فراگیر برای مساله فلسطین بر اساس ابتکارعمل صلح عربی و راه‌حل ۲دولتی است که ضامن حقوق مشروع مردم فلسطین و در راس آنها تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی باشد.

310310