شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

پیش بینی بازار سهام فردا / معاملات بورس در مرز ۴ هزار میلیارد تومانی گیر افتاده است

بورس، بانک و بیمه پیش بینی بازار سهام فردا / معاملات بورس در مرز  ۴ هزار میلیارد تومانی گیر افتاده است

شروع بازار امروز با غلبه نمادهای قرمز بر سبز شروع شد به طوری که در ابتدای معاملات فقط ۴۴ درصد بازار سبزپوش بود که البته نمادهای کوچک و متوسط، مثبت‌های پر قدرت‌تری نسبت به نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز داشتن

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

 

مرز ۴ هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات خرد / پیش بینی بورس

 

در دوماهه اخیر، ارزش معاملات خرد روندی افزایشی داشته است به طوری که در دو هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد در محدوده ۴۰۰۰ میلیارد تومانی قرار گرفته و این رقم، نوعی محدوده حمایتی را برای ارزش معاملات خرد ساخته است.

امروز خروج پول ۲۵۰ میلیارد تومانی از سهام، حق تقدم‌ها و صندوق‌های سهامی را داشتیم.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اگر ارزش معاملات خرد به رقم ۵۰۰۰ میلیارد تومان برسد و در آن محدوده باقی بماند، در این صورت می‌توان به حرکت صعودی و قدرتمند شاخص امیدوار شد.

آنچه در بورس امروز گذشت

شروع بازار امروز با غلبه نمادهای قرمز بر سبز شروع شد به طوری که در ابتدای معاملات فقط ۴۴ درصد بازار سبزپوش بود که البته نمادهای کوچک و متوسط، مثبت‌های پر قدرت‌تری نسبت به نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز داشتند.

با شروع نشست مجید عشقی با خبرنگاران در مورد جزییات مجامع سهام عدالت، سهم نمادهای مثبت بیشتر شد. به طوری که شاخص‌های کلی بازار تحت تاثیر قرار گرفتند.

در نهایت، شاخص کل هموزن با افزایش ۰.۱۸ درصدی در ارتفاع ۷۱۲ هزار واحدی و شاخص کل با افزایش ۰.۲۹ درصدی در ارتفاع دو میلیون و ۳۱ هزار واحدی قرار گرفتند. نمادهای مخابرات ایران (اخابر)، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) و گروه مپنا (رمپنا) بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات خرد برابر با ۴۲۰۰ میلیارد تومان بود.