شهر خبر

اولین جزییات از افزایش سقف معافیت مالیات حقوق / پایین تر از این حقوق از مالیات معاف است

اقتصاد اولین جزییات از افزایش سقف معافیت مالیات حقوق / پایین تر از این حقوق از مالیات معاف است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

معافیت مالیاتی حقوق، به معنای عدم پرداخت مالیات از درآمد حاصل از حقوق کارمندان، یکی از مزایای مهمی است که به آنها ارائه می‌شود. این معافیت، به کارمندان فرصت می‌دهد تا بیشترین سرمایه خود را برای تأمین نیازهای خود و خانواده خود صرف کنند. همچنین، این معافیت به دولت کمک می‌کند تا با افزایش قابلیت خرید کارمندان، بازار داخلی را تقویت کند و در نهایت به توسعه اقتصادی و رشد کشور کمک کند. با توجه به اهمیت حقوق و درآمد کارمندان در جامعه، این معافیت مالیاتی حقوق، به عنوان یک حمایت از طبقه کارگر و مردم کار کشور، بسیار حائز اهمیت است.

«سیدمحمدهادی سبحانیان» در یکی از شبکه‌های مجازی نوشت: با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و تایید رئیس‌جمهور در بودجه سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل افزایش خواهد یافت.

پیگیری ها از سازمان امور مالیاتی حاکی است نحوه مالیات ستانی در بودجه در حال اصلاح است و سازمان امور مالیاتی پیشنهاد داده که سقف معافیت‌های مالیاتی کارکنان و کارمندان با افزایش ۲۵ درصدی، از ۱۰ میلیون تومان در ماه به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل نیز با افزایش ۱۱۰ درصدی از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.