شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مترو#سفر#ارزان#راحت#پرند#تجریش#مترو#پرند#ادامه

سفر ارزان و راحت از پرند تا تجریش / مترو پرند در ادامه خط یک

راه و مسکن سفر ارزان و راحت از پرند تا تجریش / مترو پرند در ادامه خط یک

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند بیان کرد: متروی پرند ادامه خط یک متروی تهران (تجریش- کهریزک)و ایستگاه بعد از شهر آفتاب است و مسافر پرند در همین خط می‌تواند مستقیم تا ایستگاه تجریش را طی کند.

افتتاح و راه‌اندازی مترو پرند تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است. از نظر صرفه جویی در هزینه برای مسافرانی که در مسیر مترو پرند رفت و آمد دارند، این ایستگاه مترو گزینه بسیار مناسبی است. افتتاح و راه‌اندازی مترو پرند تاثیر شگرفی بر صرفه جویی هزینه‌های تردد مسافران و کاهش ترافیک خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اظهارکرد: به طور قطع با راه‌ افتادن متروی پرند میزان ترافیک کاهش پیدا می‌کند چراکه بخشی از سفرهای حومه‌ای از پرند به شهر مادر یعنی تهران از جاده به مترو منتقل می‌شود و ظرفیت جایه‌جایی مسافر از مترو هم بیشتر از جاده است.

آرش صیادی درباره اتصال شهر پرند به متروی تهران اظهارکرد: پایان هفته جاری متروی پرند با حضور رئیس‌جمهوری به افتتاح می‌رسد. مهم‌ترین مسئله در راه‌اندازی متروی پرند دسترسی ایمن، پاک، سهل و ارزان مردم منطقه به تهران و بالعکس است.

وی با بیان اینکه متروی پرند ادامه خط یک متروی تهران (تجریش- کهریزک)و ایستگاه بعد از شهر آفتاب است، گفت: مسافر پرند در همین خط می‌تواند مستقیم تا ایستگاه تجریش را طی کند. سفرهای مترویی از پرند تا تهران فعلا با سه رام قطار شروع می‌شود و به‌تدریج افزایش پیدا می‌کند و خط این آمادگی را دارد که سرفاصله‌ها و هد وی سفر را به شرط تامین ناوگان کوتاه کند که شهرداری تهران هم به دنبال افزایش ناوگن در این خط است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند ادامه داد: مسیر به موازات مسیر ماشین رو است به لحاظ زمانی کاهش زمان محسوسی فعلا نداریم اما به طور قابل ملاحظه‌ای هزینه تردد و حمل‌ونقل را برای اهالی پرند کاهش می‌دهد. همچنین به طور قطع با راه‌ افتادن متروی پرند میزان ترافیک کاهش پیدا می‌کند چراکه بخشی از سفرهای حومه‌ای از پرند به شهر مادر یعنی تهران از جاده به مترو منتقل می‌شود و ظرفیت جایه‌جایی مسافر از مترو هم بیشتر از جاده است.

وی درباره دسترسی مردم به ایستگاه مترو گفت: ایستگاه مترو در جنوب فاز یک شهر جدید پرند ساخته شده است و اهالی پرند دسترسی آسان به مترو دارند.

صیادی با اشاره به افزایش ارزش افزوده منطقه با توجه به فعال شدن متروی پرند اظهارکرد: مسئله مهم شهرهای پیرامون کلانشهرها حمل‌ونقل عمومی است و پیش از این مهم‌ترین چالش شهر جدید پرند حمل‌ونقل عمومی بود که بخش مهم آن موضوع اتصال به شبکه حمل‌ونقل عمومی شهر مادر است، در شرایطی که مترو پرند به خط یک متروی تهران متصل شده در واقع به یک مدل حمل‌ونقل با کیفیت و دردسترس متصل شده چراکه هر یک از نقاط تهران مقصد فرد باشد، از خط یک و اتصال خط یک به سایر خطوط مترو به آن مقصد دسترسی مترویی دارد. به طور قطع این میزان دسترسی از طریق حمل‌ونقل عمومی ارزان قیمت باعث ایجاد ارزش افزوده در منطقه می‌شود و منجر به افزایش کیفیت زندگی مردم منطقه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره میزان مشارکت شرکت عمران پرند در ساخت مترو گفت: شرکت عمران پرند در خط مترو حدود ۹۵۰ میلیارد تومان در تامین منابع مالی کمک کرد که ارزش روز آن به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.