شهر خبر

چهره های نزدیک به بیت رهبری نگران هستند /جبهه پایداری تلاش می‌کند اطراف رهبری را از حامیان اصلی نظام خالی کند

چهره های نزدیک به بیت رهبری نگران هستند /جبهه پایداری تلاش می‌کند اطراف رهبری را از حامیان اصلی نظام خالی کند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: من فکر می‌کنم از آن‌جا که نیروهای جریان پایداری، در زمان امام در حاشیه بودند، خصوصا انجمن حجتیه، با این اعمال به نوعی در حال انتقام گرفتن از نیروهای اصلی انقلاب هستند که خطری برای کشور است. نمی‌توان به راحتی از کنار این قضیه عبور کنم.

حجت الاسلام محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به احتمال باز شدن فضای سیاسی و اجتماعی در آستانه انتخابات مجلس گفت: انتقاداتی که آقای ابوترابی فرد، نماینده تهران و نماینده یک گرایش در بیت رهبری، اخیرا نسبت به هیئت‌های اجرایی و کنار گذاشتن بسیاری از افراد موثر در مجلس داشتند؛ نشان می‌دهد درآن مجموعه هم گرایشاتی وجود دارد که معتقدند رد صلاحیت‌ها نتیجه دیدگاه‌های تند جناحی و افراطی جناح راست بوده و وضعیت فعلی را ایجاد کرده است. فعلا هم دیدگاه‌های مربوط به جبهه پایداری به انتخابات سروسامان می‌دهد.

وی ادامه داد: دلسوزان کشور و حامیان رهبری یعنی اصولگرایان و افرادی که با بیت رهبری در ارتباطند برای آینده کشور و حتی آینده رهبری احساس نگرانی می‌کنند چون با این دست کارها پشت رهبری خالی می‌شود. جبهه پایداری در گذشته و در دوره احمدی‌نژاد، نشان داد که چندان هم به منویات رهبری پایبند نیست و اگر جایی کارش بلنگد خط قرمزش منافع خودش است نه رهبری؛ بنابراین این جریان برای رهبری و مسئولین عالی رتبه نظام قابل اتکا نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: جبهه پایداری تلاش می‌کند اطراف حکومت، رهبری و مجلس شورای اسلامی را از حامیان اصلی نظام و رهبری و کشور خالی کند و به نظر می‌رسد عامل بحران در آینده کشور می‌شود و من فکر می‌کنم اخطاری که آقای ابوترابی فرد و بعضی از دوستان می‌دهند به همین نکته مهم و اساسی برمی‌گردد.

انجمن حجتیه در حال انتقام گرفتن از نیروهای اصلی انقلاب هستند

رهامی با اشاره به رد صلاحیت‌ها توسط هیأت اجرایی خاطر نشان کرد: شخصی مثل دکتر پزشکیان که در دوران جنگ حضور داشته و مانند همه حاضران در مجلس برای کشور تلاش کرده است و هیچ نقطه منفی در زندگی‌اش ندارد، ردصلاحیت می شود. اگر حزب‌اللهی یا بسیجی بخواهند، او این ویژگی ها را دارد یا بسیاری از نمایندگان ادوار گذشته مجلس از آزادگان جنگ تحمیلی هستند و سال‌های سال در اسارت عراق بوده‌اند تا از نظام حمایت کنند اما توسط کسانی با عنوان «عدم التزام به اسلام» رد صلاحیت شدند که حتی یک روز هم در جبهه نبودند و درد جبهه را نکشیدند، فقط ادعای انقلابی‌گری دارند.

وی افزود: نیروهای اصیل و وفادار به انقلاب و نظام در هر دو دوره برگزاری انتخابات مجلس یعنی دوره یازدهم و این دوره کنار گذاشته شدند. قبلا موارد این چنینی دیگری را به آقایان ابوترابی، قمی و بعضی از مشاوران و نزدیکان خود رهبری عرض کرده‌ام و زمانی هم در که خدمت خود رهبری رفته بودم، به خودشان عرض کردم که: «این جریان‌های جدید همه نیروهای حامی نظام و امام را کنار می‌گذارند؛ یعنی به اسم حمایت از ولی فقیه و حزب الله، نیروهای اصیل و جریان‌های پشتیبان جنگ، نظام و ولایت را دسته دسته دور می‌کنند.»

این چهره اصلاح طلب گفت: من فکر می‌کنم از آن‌جا که نیروهای جریان پایداری، در زمان امام در حاشیه بودند، خصوصا انجمن حجتیه، با این اعمال به نوعی در حال انتقام گرفتن از نیروهای اصلی انقلاب هستند که خطری برای کشور است. نمی‌توان به راحتی از کنار این قضیه عبور کنم.

۲۷۲۱۵