شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#سال آینده

رئیس بانک مرکزی صهیونیستی: تأثیرات اقتصادی منفی «طوفان الاقصی» تا سال بعد ادامه خواهد داشت

رئیس بانک مرکزی صهیونیستی: تأثیرات اقتصادی منفی «طوفان الاقصی» تا سال بعد ادامه خواهد داشت

ایرنا نوشت: رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اذعان کرد، «در پیش‌بینی‌های اقتصادی ما، تأثیر جنگ (عملیات طوفان الاقصی) تا سال آینده روی اسرائیل ادامه خواهد داشت».

«امیر یارون» رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که «در هفته‌های ابتدایی جنگ، شاهد تأثیر منفی قابل ملاحظه‌ای روی اقتصادمان بودیم».

وی تأکید کرد که «پیش‌بینی می شود هزینه های بودجه جنگ به 10 درصد تولید ناخالص داخلی برسد».

امیر یارون افزود: «ما تا حد زیادی در مرحله عدم اطمینان و ابهام در وضعیت سیاسی به سر می بریم و پیش بینی‌های ما درباره آینده به میزان افزایش در تخصیص بودجه امنیتی بستگی دارد».

خبرگزاری سما در این باره به نقل از این مقام صهیونیست نوشت که این رژیم پیش بینی کرده بود که جنگ کنونی غالبا در یک جبهه یعنی جبهه غزه باشد.

روز دوشنبه (اول آذرماه)، نیز خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نوشت، پیش‌بینی می‌شود که این جنگ تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد «اسرائیل» داشته باشد.

وی همچنین گفت، پیش‌بینی ما این است که به زودی تاثیر قابل توجه جنگ بر افزایش قیمت‌ها احساس خواهد شد.

انتظار می‌رود تأثیر جنگ بر اقتصاد رژیم «اسرائیل»، به ویژه در ارقام مصرف خصوصی و گردشگری ویرانگر و بی‌سابقه باشد.

رژیم صهیونیستی با افت شدید بخش‌های فناوری و گردشگری که محرک‌های اصلی رشد اقتصادی آن هستند، و کاهش ارزش شِکِل (واحد پول این رژیم) مواجه است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و اعلام جنگ رژیم اشغالگر، سهام و اوراق قرضه محلی افت کرده است، بسیاری از شرکت‌ها و مدارس بسته هستند و بیشتر خطوط هوایی، پروازهای خود را به تل‌آویو متوقف کرده‌اند.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

310310