شهر خبر

افشاگری مقام ارشد دولتی درباره قبض های نجومی گاز / ماجرای ویلاهای لاکچری و استخرهای زمستانی چیست؟

نفت و انرژی افشاگری مقام ارشد دولتی درباره  قبض های نجومی گاز / ماجرای ویلاهای لاکچری و استخرهای زمستانی چیست؟

مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز: برخی در مناطق کوهستانی کشور در دمای ۱۰- درجه استخر روباز زده‌اند و در عین حال به قبض گاز ۵ میلیونی‌شان معترضند.

صرفه جویی در مصرف گاز به دلیل بسیاری از دلایل ضروری است. گاز همانند دیگر منابع انرژی، منبعی با ارزش است که نباید بی هدف و بی توجهی با آن رفتار کرد. بهره گیری از امکانات صرفه جویی در مصرف گاز منجر به کاهش هزینه ها و همچنین حفظ محیط زیست می شود. به دلیل اینکه روز به روز انسان ها و موجودات دیگر برای انرژی گرفتن از گاز به دلایل مختلف به آن نیاز دارند، صرفه جویی در مصرف آن به عنوان یک عامل موثر در کاهش میزان استفاده از آن محسوب می شود. همچنین، ذخیره گاز برای دردسر مستلزم دارای هزینه مالی بسیار بالا است، در نتیجه هر فردی به دنبال کاهش مخارج خود خواهد بود و استفاده برای مصرف با صرفه جویی در گاز یکی از عوامل کم هزینه در این زمینه است.

با این حال فرهنگ مصرف انرژی از جمله گاز در کشور ما به صورت باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است و ما شاهد مصرف بی رویه گاز در بخش خانگی و صنعتی هستیم. موضوعی که مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز امروز به آن اشاره کرد و گفت: برخی در مناطق کوهستانی کشور در دمای ۱۰- درجه استخر روباز زده‌اند و در عین حال به قبض گاز ۵ میلیونی‌شان معترضند.