شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معافیت مالیاتی#جدید

تجدید ارزیابی محل دیگری برای دریافت مالیات / احتمال معافیت مالیاتی جدید برای ناشران بورسی

بورس، بانک و بیمه تجدید ارزیابی محل دیگری برای دریافت مالیات / احتمال معافیت مالیاتی جدید برای ناشران بورسی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی را موثر در بازار سهام دانست و گفت: امکان دارد ارزش دفتری یک واحد تولیدی پایین باشد اما دارایی‌هایی داشته باشد. بنابراین وقتی تجدید ارزیابی صورت می‌گیرد دارایی‌های آن واحد که از قبل ثبت شده، افزایش پیدا کرده و در نهایت به وضع بهتری از لحاظ بانکی و مباحث سرمایه‌ای می‌رسد.

مالیات، عوارض مالی که از شهروندان و شرکت‌ها تحت عنوان درآمد، مالکیت، یا معاملات اجباری می‌گردد، جزء مهمی از سیستم مالی یک کشور است. این منابع مالی برای دولت‌ها فرصت فراهم می‌کنند تا اقدامات اجتماعی، اقتصادی، و زیرساختی را پشتیبانی کرده و خدمات عمومی را ارائه دهند. مالیات‌ها ممکن است به صورت مستقیم از درآمدها یا به صورت غیرمستقیم از معاملات و مالکیت‌ها دریافت شوند. این ابزار مالیاتی با توجه به نحوه تنظیم و استفاده از آنها تأثیر بسزایی در توزیع درآمد، تحریک اقتصاد، و ایجاد انصاف اقتصادی دارند.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی موجب رونق در بازار سهام می‌شود.  

جعفر قادری تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی را موثر در بازار سهام دانست و گفت: امکان دارد ارزش دفتری یک واحد تولیدی پایین باشد اما دارایی‌هایی داشته باشد. بنابراین وقتی تجدید ارزیابی صورت می‌گیرد دارایی‌های آن واحد که از قبل ثبت شده، افزایش پیدا کرده و در نهایت به وضع بهتری از لحاظ بانکی و مباحث سرمایه‌ای می‌رسد.

وی در عین حال بیان کرد: البته تاثیر این اتفاق زمانی بیشتر می‌شود که تجدید ارزیابی دارایی‌ها منجر به پرداخت مالیات بیشتر نشود.

این نماینده مجلس همچنین به ارائه راهکارهایی برای رونق بازار سهام پرداخت و گفت: باید هر ۵ سال یکبار اجازه تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی داده شود و در عین حال تجدید ارزیابی‌ها از پرداخت مالیات معاف باشند.

قادری با اشاره به مصوبه مجلس در طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها گفت: در این طرح ساختارهایی همچون شورای ملی تامین مالی ، صندوق تضمین، نظام رتبه بندی و توسعه دامن وثایق پیش‌بینی شده است که با اجرایی شدن این موارد می‎توان انتظار رونق بازار سهام را داشت.

وی در پایان بیان کرد: اجرای قانونی طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی در بازار سهام می‌تواند به رونق بازار سرمایه کمک قابل توجهی کند.