شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شهرک صنعتی

تهیه مواد اولیه مشکل بزرگ لوسترسازان / ساخت شهرک صنعتی لوستر در آینده ای نزدیک

بازار و اصناف تهیه مواد اولیه مشکل بزرگ لوسترسازان  / ساخت شهرک صنعتی لوستر در آینده ای نزدیک

مدیرعامل تعاونی لوسترسازان استان تهران گفت: در راستای هم‌اندیشی، هم فکری و گردآوری تولیدی‌های لوستر در یک مجموعه یک سالی است که به‌اتفاق هیئت‌مدیره تعاونی از دولت پیگیری می‌کنیم تا زمینی برای این کار دریافت شود و وعده‌های هم داده شده است تا در سال آینده ۴۰ هکتار زمین برای ساخت شهرک صنعتی لوستر جهت گردآوری تمام تولیدی‌ها در یک فضا در اختیار تعاونی قرار گیرد.

صنف تولید چراغ روشنایی یکی از حوزه‌های مهم در عرصه الکترونیک و نورپردازی است که به عنوان پراستفاده‌ترین و پرتوسعه‌ترین اصناف شناخته می‌شود. این صنف به تولید و توسعه انواع چراغ‌ها با هدف ارائه روشنایی مناسب مشغول است. از طرفی چند سالی است که این صنف با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‌کند. مشکلاتی که این روزها فعالین این صنف با آن مواجه شده‌اند، تهیه مواد اولیه و محل قرارگیری کارخانه است.

در همین راستا امیر خسرو پاک‌نژاد، مدیرعامل تعاونی لوسترسازان استان تهران در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: در حوزه تولید، لوسترسازان با مشکل خاصی روبه‌رو نیستند. در بحث تهیه مواد اولیه گاهی با مشکل و چالش مواجه می‌شویم. تعاونی لوستر برای تهیه مواد اولیه از دولت با قیمت خیلی پایین و مناسب، همچنین بدون واسطه پیگیر مشکلات خوشه صنعت است تا کالایی نهایی با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد. نماینده خوشه هم از جانب تعاونی برای آموزش معرفی شده است و امورات دیگر هم در حالی پیگیری هستند.

وی ادامه داد: در راستای هم‌اندیشی، هم فکری و گردآوری تولیدی‌های لوستر در یک مجموعه، یک سالی است که به‌اتفاق هیات‌مدیره تعاونی از دولت پیگیری می‌کنیم تا زمینی برای این کار دریافت شود و وعده‌هایی هم داده شده است تا در سال آینده ۴۰ هکتار زمین برای ساخت شهرک صنعتی لوستر جهت گردآوری تمام تولیدی‌ها در یک فضا در اختیار تعاونی قرار گیرد.

Picsart_23-11-27_11-01-26-652

پاک‌نژاد با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی لوستر، چراغ‌های روشنایی و تزیینی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌های بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای تولیدکنندگان حتی ضعیف رخ دهد. باید گفت بیشتر تولیدکنندگان به نام، از تولیدی‌های ۵ نهایت تا ۱۰ نفر شروع کرده بودند و الان تولیدکنندگان بزرگی هستند.

وی در پایان تشریح کرد: برگزاری نمایشگاه دو سالی است که برعهده شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است که متولیان آن بسیار لایق هستند و با همکاری تعاونی و اتحادیه صنف روشنایی و لوسترسازی اتفاقات بسیاری مطلوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.