شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان#لایحه برنامه

کار کردن این معلمان ممنوع می‌شود

در جریانِ بررسیِ لایحه برنامه توسعه هفتم، مصوبه‌ای نیز در خصوص معلمانِ غیر رسمی به تصویب رسید.

ایلنا: جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص این طرح می‌گوید: طبق بند ج ماده ۸۸ این لایحه، هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمت آموزشی، حق‌‎التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی به جز افرادی که در سنواتِ گذشته تحت هر عنوان شاغل در آموزش و پرورش بوده‌اند در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است.

محمودزاده گفت: در طول دو سال تلاش‌های بسیاری برای تبدیلِ وضعیتِ معلمانی صورت گرفت که در قالبِ طرح خرید خدمات، نهضت سوادآموزی، حق‌التدریس، آموزشیار و… در خدمت آموزش و پرورش بودند. برای احقاق حقوق این معلمان مسیرهای زیادی رفتیم و فراز و نشیبهای بسیاری داشتیم.

نماینده مردم مهاباد گفت: طرح‌هایی در این خصوص مطرح شد اما به دلیلِ مخالفتِ بدنه‌‎ی مجلس این طرح‌ها به نتیجه نرسید تا اینکه در برنامه توسعه هفتم چند طرح مطرح و در نهایت یکی از این طرح‌‎ها به تصویب رسید که امیدواریم در شورای نگهبان هم به تصویبِ نهایی برسد.

وی گفت: این بند در واقع امیدی است برای آنکه نیروهایی که در گذشته در قالبِ معلمان حق التدریس، خرید خدمات، نهضت و… در آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند، جذب شوند. تا دیگر استفاده از این نیروها ممنوع و نیروهای آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.