شهر خبر

قیمت جدید طلای ۱۸ عیار در آغاز معاملات امروز / میل بازار طلا به کاهش قیمت

اقتصاد قیمت جدید طلای ۱۸ عیار در آغاز معاملات امروز / میل بازار طلا به کاهش قیمت

قیمت طلا و سکه روز گذشته با نوسانات کاهشی قیمت دلار همراه شد و افزایش‌های نخستین روز هفته را جبران کرد. بزرگان بازار طلا روند قیمت در این بازار را علاوه بر دلار وابسته به نوسانات طلای جهانی می‌دانند.

قیمت طلا تحت تأثیر عدم پایداری و عوامل مختلفی قرار دارد. عواملی مانند عرضه و تقاضا، سیاست های مالی و اقتصادی دولت، تورم، نرخ ارز، شرایط جهانی، بحران های سیاسی و اقتصادی می توانند بر قیمت سکه و طلا تأثیرگذار باشند. برای مثال، افزایش عرضه سکه و طلا به بازار می تواند منجر به کاهش قیمت آن ها شود؛ در حالی که کاهش عرضه می تواند باعث افزایش قیمت آن ها شود.

 قیمت طلا و سکه روز گذشته با روند کاهشی در تمام قطعات و وزن‌ها به کار خود پایان داد. بازار فلز زرد در حالی دیروز ریتم نزولی داشت که بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشتند و دلار لیدر اصلی بازار طلا بود.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت-طلا-امروز

این ماه آخرین ماه میلادی است و فعالان بازار طلا به دلیل تسویه حساب‌های پایان سال معتقدند بازار جهانی طلا از این موضوع متاثر می‌شود. آنها می‌گویند برای ادامه روند طلای جهانی در سال جدید میلادی مهم است که قیمت در پایان سال میلادی بالای منطقه  ۲۰۰۰ دلار و یا کمتر از این عدد بسته شود. گفتنی است طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۰۰۲ دلاری  ایستاده است.

سکه گرمی از افت قیمت جا ماند

دیروز پنجم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با افت ۱۱۸هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌سکه کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه تنها قطعه افزایشی دیروز بود و با رشد ۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی روی قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی ایستاد.

همراهی حباب سکه با قیمت

روز یکشنبه قیمت طلا کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۵۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۳ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۳۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز کاهش داشت و به دو میلیون و ۴۰۵هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه به غیر از ربع‌ سکه کاهش داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۲۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۰ هزار تومان کاهش داشت. حباب ربع سکه افزایش ۷۰ هزار تومانی داشت.