شهر خبر

دیدار خارجی رئیس خانه احزاب و تاکید بر اجرای توافقنامه ۲۵ ساله با چین

دیدار خارجی رئیس خانه احزاب و تاکید بر اجرای توافقنامه ۲۵ ساله با چین

ایرنا نوشت: رئیس خانه احزاب ایران گفت: خانه احزاب ایران از گسترش روابط احزاب ایران با کشورهای دوست و بویژه چین استقبال می‌کند.

چانگ هوا سفیر چین و هیات همراه امروز یکشنبه - پنجم آذرماه - برای دیدار با قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احراب ایران به خانه احزاب رفت.

در این دیدار که فتحی‌زاده معاون امور احزاب اداره کل سیاسی وزارت کشور و همچنین حسین کنعانی مقدم نایب رئیس اول و طاهره نقی‌ای و محمدعلی تبرایی از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران حضور داشتند، حشمتیان ضمن خوشامدگویی به سفیر چین و هیات همراه گفت: همکاری احزاب ایران در چارچوب خانه احزاب ایران است و این خانه از گسترش روابط احزاب ایران با کشورهای دوست و به ویژه چین استقبال می‌کند.

رئیس خانه احزاب ایران ضمن اشاره به توسعه روابط ایران و چین در چارچوب توافقنامه ۲۵ ساله، عنوان کرد: ما هیچ گاه روابط دوستانه چین را با کشورمان، در دوران تحریم فراموش نمی‌کنیم.

تاثیر همکاری احزاب ایران و چین در برقراری صلح در منطقه

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در ادامه افزود: همکاری احزاب ایران با احزاب کشور چین درخصوص مسایل منطقه و جهان و بویژه دفاع از ملت فلسطین و برقراری صلح در منطقه، می‌تواند راهگشا باشد.

حشمتیان اظهار کرد: قطعا با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارتخانه های امور خارجه و کشور، این ملاقات‌ها انجام خواهد شد.

چانگ هوا سفیر چین نیز ضمن ارایه گزارشی از برنامه سفارت چین برای ارتباط با خانه احزاب ایران و ابراز خرسندی برای این دیدار که برای اولین بار اتفاق می‌افتد، اظهارداشت: وزیر بین‌الملل چین و هیات بلندپایه همراه وی که به‌دعوت مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۵، آذرماه ۱۴۰۲ به تهران سفر خواهند داشت، ابراز تمایل کرده‌اند که با رئیس خانه احزاب ایران به همراه جمعی از دبیران کل احزاب جمهوری اسلامی ایران دیدار داشته باشند و در این راستا از خانه احزاب ایران مساعدت خواستند.

۲۱۹۲۱۹