شهر خبر

اقبال سرمایه‌گذاران به کوچکترها در روز سبز بورس

با حضور جواد عشقی‌نژاد، رییس هیات مدیره سبدگردان ثروت پویا و حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
در روز جاری حدود ۵۸ درصد نمادها در بازه مثبت مورد معامله قرار گرفتند و در مقابل حدود ۴۲ درصد در محدوده قرمز تابلو معامله شدند. علاوه‌براین، ارزش سفارش‌های خرید در معاملات امروز به حدود ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز جاری با رشد ۰.۲۲ درصدی در سطح ۲ میلیون و ۲۴ هزار واحد قرار گرفت. به‌طوری که ۵۸ درصد از نمادهای معاملاتی در محدوده مثبت تابلو حضور داشتند. علاوه‌براین، نماگر هم وزن هم با ۰.۴۲ درصد رشد همراه شد.

ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم چهار هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان را به خود اختصاص داد و معامله‌گران نیز حدود ۱۱ میلیارد تومان جریان نقد حقیقی را از گردونه معاملات سهام خارج کردند. در روز جاری ارزش سفارش‌های خرید سهامداران به حدود ۳۱۲ میلیارد تومان رسید و در مقابل، بیش‌از ۳۸۴ میلیارد تومان از جریان نقدینگی سهامداران درگیر صفوف فروش شدند.

در برنامه امروز بورسان، جواد عشقی‌نژاد، رییس هیات مدیره سبدگردان ثروت پویا به بررسی بازارگردانی در بورس تهران پرداخت. در ادامه حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل عملکرد بازارهای جهانی را مورد ارزیابی قرار داد.