شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غول#چین#خودروسازی#فراخوان#داد#صادرات#گاز#اوج#گرفت

غول خودروسازی فراخوان داد / صادرات گاز به چین اوج گرفت

اقتصاد غول خودروسازی فراخوان داد / صادرات گاز به چین اوج گرفت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۵ آذر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

سیگنا (بزرگترین شرکت خصوصی املاک و مستغلات اتریش) در حال گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران است تا از حمایت مالی برخوردار شود و از ورشکستگی خود جلوگیری کند. این مذاکرات آخرین تلاش برای نجات شرکت از مشکلات مالی است. مذاکرات برای دریافت بودجه تا سقف ۶۰۰ میلیون یورو بلافاصله با مشکل مواجه شده است و بعید است به زودی به توافق برسد. سیگنا، شرکتی که به دنبال تامین مالی است، ساختار مالی پیچیده‌ای دارد که همین موضوع دستیابی به یک برنامه منسجم را دشوار می‌کند. گزینه‌های دیگری در حال بررسی هستند، اما هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد.

افزایش قیمت کالاها و خدمات در ایالات متحده و اروپا به سرعت اوایل سال نیست. این نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی در آن مناطق ممکن است به این زودی نیازی به افزایش نرخ بهره نداشته باشند. روز پنجشنبه، فدرال رزرو اطلاعاتی در مورد میزان افزایش قیمت‌ها (تورم) منتشر خواهد کرد. آنها از معیاری به نام "شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی" استفاده می‌کنند تا ببینند مردم در مقایسه با سال گذشته چقدر پول بیشتری خرج می‌کنند. انتظار می‌رود که قیمت‌ها ۳.۱٪ افزایش یافته است. آنها همچنین از معیار دیگری به نام "معیار اصلی" استفاده می‌کنند که قیمت مواد غذایی و سوخت را کاهش می‌دهد. احتمالا در این مورد هم قیمت‌ها ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

طبق گزارش ها، Demian Reidel ( معاون سابق بانک مرکزی آرژانتین) پیشنهاد برای رهبری بانک مرکزی آرژانتین در دولت آتی رئیس‌جمهوری منتخب خاویر مایلی را رد کرد. پیش از این گزارش شده بود که مایلی از ریدل و لوئیس کاپوتو، دو مقام سابق که در دوران ریاست جمهوری مائوریسیو ماکری از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ پست‌های کلیدی داشتند، برای هدایت تیم اقتصادی خود استفاده کرده است.

مقامات چینی شروع به بررسی عملیات مدیریت مالی شرکتی به نام شرکت Zhongzhi Enterprise Group کرده‌اند. این بررسی، مدت کوتاهی پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت که در صنعت بانکداری سایه فعال است، فاش کرد که ۳۶.۴ میلیارد دلار کمتر از آنچه باید داشته باشند در سوابق خود دارند. پلیس پکن علیه برخی افراد از جمله فردی به نام Xie به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به یک شرکت اقدام کرده است. آنها از سرمایه‌گذاران خواسته‌اند تا در صورت مشاهده موارد مشابه، اطلاعات خود را با مقامات به اشتراک بگذارند. موسس این شرکت، ژی ژیکون، درگذشت، اما برخی از نزدیکان او هنوز در شرکت مدیران هستند. سیستم بانکداری سایه، اصطلاحی برای واسطه‌های مالی غیربانکی است که خدماتی مشابه بانک‌های سنتی اما خارج از مقررات عادی بانکی ارائه می‌کنند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

هوندا برای برخی از خودروهای آکورد و HR-V مدل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ خود فراخوان داده است. هوندا و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه اخیراً اعلام کردند که برخی از خودروهای هوندا ممکن است با سیستم کمربند ایمنی مشکل داشته باشند. به طور خاص، بخشی به نام پیش کشنده که به سفت کردن کمربند ایمنی در هنگام تصادف کمک می‌کند، ممکن است یک قطعه مهم را از دست داده باشد، که می‌تواند به این معنی باشد که در صورت تصادف، مسافران ممکن است به درستی مهار نشوند. این می‌تواند یک نگرانی ایمنی باشد، بنابراین هوندا در تلاش است تا این مشکل را برطرف کند.

Gazprom یک شرکت روسی که گاز طبیعی را تامین می‌کند، اعلام کرد که آنها بیش از هر زمان دیگری گاز طبیعی را به چین تحویل می‌دهند زیرا چین به گاز بیشتری نیاز دارد. روسیه قصد دارد سال آینده ۳۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به چین بفروشد که امیدوار است این رقم را به ۳۸ میلیارد متر مکعب نیز افزایش دهد. Gazprom، شرکت گازی روسی، در حال بررسی امکان تامین ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز از طریق یک خط لوله به نام Power of Siberia ۲ است، اما آنها هنوز قراردادی امضا نکرده‌اند.