شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد#مجموعه

دهقان،نیروهای جبهه پایداری را از بنیاد مستضعفان کنار می گذارد؛ پرویز فتاح آنها را در ستاد اجرایی جذب می کند

دهقان،نیروهای جبهه پایداری را از بنیاد مستضعفان کنار می گذارد؛ پرویز فتاح آنها را در ستاد اجرایی جذب می کند

اعتماد نوشت:فتاح در حال آوردن نیروهای تازه از خارج از مجموعه ستاد اجرایی به آن است به شکلی که برخی نوع ارتباط فتاح به جبهه پایداری را مبنای این تغییر و تحولات ارزیابی می‌کنند.

براساس شنیده‌ها آماده‌سازی این نیروهای چراغ خاموش برای حضور در ستاد اجرایی فرمان امام می‌تواند تهدیدی برای کارنامه مدیریتی فتاح محسوب شود، چراکه از یک‌طرف رویه او نشان داده پیش از این همواره با حفظ ترکیب قبلی مجموعه فرمت مدیریتی باثباتی را در پیش گرفته که دستاوردهای خوبی نیز برای خوشنامی او داشته و از طرف دیگر فقدان تجربه این نیروها و تسلط خصلت سیاسی و حزبی بر توان مدیریتی دوران کار فتاح در ستاد اجرایی فرمان امام را با چالش مواجه سازد.

«اعتماد» همچنین شنیده است که فتاح از وضعیت بزرگنمایی ستاد اجرایی از لحاظ بودجه و بنگاه اقتصادی ناراضی است و بعضا با مقایسه آماری بین بودجه و عملکرد اقتصادی این ستاد با زیرمجموعه‌های دولت از رویه‌ای که ستاد را زیر ذره‌بین برده گلایه کرده است.
او معتقد است ستاد باید به دور از حاشیه‌های سیاسی و بزرگنمایی غیرواقعی به دستورکار و عملکرد خدمت‌رسانی خود بپردازد. آیا او در این رویه توفیق خواهد داشت؟ احتمال این مساله کم نیست، چراکه سابقه کار او حداقل در کمیته امداد امام خمینی (ره) نشان می‌دهد توانسته اعتماد عمومی را به این نهاد برخلاف رویه اسلافش جلب و جذب کند.

حضور حسین دهقان در بنیاد مستضعفان نیز در جای خود قابل توجه و اخبار غیررسمی درباره حضور او در راس این مجموعه و تغییرات مدنظرش حائزاهمیت است. براساس شنیده‌های «اعتماد» در زمان طرح مساله پیشنهاد حضور او در بنیاد مستضعفان، شرط تغییر نیروها در این بنیاد و کسب اجازه برای این امر در صورت حضور در این نهاد را قید کرده است.

آنچه در روزهای اخیر از بنیاد مستضعفان به گوش رسیده نیز موید اجرای همین رویه است به‌طوری که منابع آگاه به «اعتماد» گفته‌اند که در روزهای اخیر جابه‌جایی‌های زیادی درباره نیروهای نزدیک به جبهه پایداری در این بنیاد رخ داده است و دهقان در این رابطه با اصول و ضوابط مورد تاکیدش کار را آغاز کرده و تغییر و خروج چهره‌های نزدیک به پایداری از این بنیاد در روزهای اخیر، خبر غیررسمی اما پرتکرار بنیاد مستضعفان تحت مدیریت دهقان بوده است.

اینکه دهقان این‌گونه در روزهای نخست خود در بنیاد مشغول جابه‌جایی است و وجهه سیاسی نیروها را در قیاس با تخصص، برتری نداده امر دور از ذهنی در مورد شخصیتی همچون دهقان نیست. او همواره به دور از تقسیم‌بندی‌های سیاسی راه تخصصی هر حوزه مسوولیت خود را پیگیری کرده است و خودش را برای هیچ جریانی سوخت نکرده و حالا هم با نزدیکان پایداری‌ها در بنیاد مستضعفان تعارفی که ندارد هیچ، تغییرات و جابه‌جایی‌ها نشان می‌دهد.
23302